رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خبر داد:
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به بحث تقویت رویکرد زائر محوری اشاره کرد و افزود: تسهیل زیارت و تثبیت آن با ارائه محصولات فرهنگی، ارائه خدمات اجتماعی به زائران و مجاوران نیازمند و... از دیگر رویکردهای برنامه‌های نوروزی حرم مطهر رضوی است.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ 13 March 2023

به گزارش تابناک رضوی، عبدالحمید طالبی، در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان که صبح امروز با حضور، روسا و مدیران موسسات تابعه این سازمان و جمعی از اصحاب رسانه در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: امسال به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، شاهد حضور خیل عظیمی از زائران در بارگاه منور و مطهر رضوی خواهیم بود. از همین رو برنامه‌های متنوع ویژه‌ای برای میزبانی هر چه شایسته تر از زائران و مجاوران در این ایام تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: برنامه‌های امسال با هدف فراهم آوردن زیارت مطلوب برای زائران و نهادینه کردن زیارت متعالی تهیه و تدارک دیده شده است و امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولاتی غنی و روزآمد، محتوای فرهنگی زائران را فراهم آوریم.

زیارت، کانون تمامی فعالیت‌های آستان قدس رضوی

دکتر طالبی در ادامه «زیارت» را کانون تمامی فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس درحرم مطهر رضوی دانست و با بیان اینکه یکی از ویژگی های ایام نوروز، تشرف زائران به صورت خانوادگی به حرم مطهر است، گفت: همدلی، انسجام اسلامی، اتحاد ملی و کمک به هم نوع در ایامی که شاید بسیاری از افراد، نیاز به حمایت داشته باشند، از نکات قابل توجهی است که سعی شده در برنامه‌های امسال در مجموعه آستان قدس رضوی، استان و ملی اجرایی شود.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به بحث تقویت رویکرد زائر محوری اشاره کرد و افزود: تسهیل زیارت و تثبیت آن با ارائه محصولات فرهنگی، ارائه خدمات اجتماعی به زائران و مجاوران نیازمند و... از دیگر رویکردهای برنامه‌های نوروزی حرم مطهر رضوی است.

برگزاری 42 برنامه محوری در حرم مطهر رضوی
وی خاطر نشان کرد: در آبان ماه امسال نخستین جلسه مجمع مشورتی استان برگزار و سند محتوایی آن ارائه و سیاست‌ها، راهکارها و برنامه‌های اصلی و نقاط آسیب مطرح شد و با ایجاد قرارگاه استانی و ستاد مناسبت های ویژه در آستان قدس رضوی توانستیم 42 برنامه مختلف را در حرم مطهر رضوی، سازمان علمی و فرهنگی، بنیاد کرامت و بنیاد بهره‌وری و موقوفات برای ایام نوروز برنامه‌ریزی کنیم.

برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و مردم محور
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، با بیان اینکه تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز حساسیت ارائه خدمات را برای تمامی دستگاه‌های فرهنگی ایجاد می‌کند، گفت: به همین منظور این برنامه‌ها با برپایی نمایشگاه قرآن در مدرسه خیرات خان آغاز خواهد شد و همچنین مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، از 4 تا 12 فروردین با همکاری اداره کل ارشاد نمایشگاه قرآن را در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار می کند.
وی همچنین از برپایی نمایشگاه مردم محور و سازمان نهاد، توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی با عنوان «شباب الشمس» خبر داد و افزود: این نمایشگاه حد فاصل باب الرضا و باب الجواد حرم مطهر رضوی، به ارائه خدمات می پردازد.

«مهمان بهشت» میزبان زائران زیارت اولی
طالبی در ادامه به فعالیت‌های بنیاد فرهنگی رضوی در ایام نوروز 1402 اشاره کرد و دو ویژه برنامه «مهمان بهشت» ویژه زائران زیارت اولی از استان‌های محروم و جشن تکلیف دختران تازه مکلف را از محوری‌ترین برنامه‌های این موسسه برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار