سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: ۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت پل تاریخی خاتون کرج از محل بودجه ملی و استانی تامین و ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 13 March 2023

به گزارش «تابناک البرز» یحیی دارایی گفت: با پیگیری های مستمر طی ۲ ماه گذشته موفق شدیم ابلاغ مبلغ ۵۵ میلیارد ریال برای مرمت پل تاریخی خاتون یا دختر کرج را کسب کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه تشریفات قانونی در حال طی شدن است، افزود: پس از طی مراحل اداری از اردیبهشت ماه سال آینده اقدامات لازم برای مرمت پل تاریخی کرج صورت خواهد گرفت.
به گفته دارایی پیش از این نیز مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای ایجاد سازه نگهبان این پل تاریخی واریز شده بود که ساخت این سازه در چند ماه گذشته به اتمام رسید.

بخش‌هایی از پل خاتون کرج که در ورودی شرقی کرج واقع شده در آذر سال ۹۹ فرو ریخت و مرمت آن به دلیل کمبود اعتبارات با مشکل مواجه شد. اکنون پس از سه سال اعتبارات لازم برای انعقاد قرارداد با پیمانکار و انجام مراحل مرمت این اثر تامین شده است.
بنای سازه کنونی پل خاتون یا دختر کرج مربوط به دوران صفویه است که بر روی بقایای پل خاتون منسوب به دوران سلجوقی ساخته شده است و در سالیان گذشته نیز بازسازی و مرمت‌هایی روی آن انجام شده است.
این پل در سال ۱۳۷۹ و با شماره ۳۵۰۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار