مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: همه شهرستان‌های استان از آب انتقالی از خلیج فارس به استان به اندازه نیازشان منتفع می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ 13 March 2023

عملیات اجرایی ابر طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد ۲۲ دیماه امسال با حضور رییس جمهور در این استان آغاز شد و قرار است طی سه سال آینده این آب وارد استان شود.

"محمد مهدی جوادیان زاده" در رویداد آبی شهرستان بافق افزود: شهرستان بافق می‌تواند به عنوان پایلوت کشوری از منظر تحویل حجمی آب زیرزمینی معرفی شود.

به گفته وی این منطقه از نظر نصب کنتور، جزو شهرستان‌های نمونه است و کلیه منابع آبی یعنی چاه‌ها به جز تعداد محدودی، در بافق مجهز به کنتور هوشمند هستند.

وی بیان کرد: باید در بحث تحویل حجمی آب، ملاحظات ویژه برای جلوگیری از آسیب به کشاورزی شهرستان دیده شود که مقرر شد جلسه‌ای با نماینده جهاد کشاورزی، نماینده کشاورزان و آب منطقه‌ای برگزار و به شکل یک مدیریت مشارکتی همه جانبه، منابع آبی مدیریت شود.

جوادیان زاده گفت: تحویل حجمی آب مربوط به منابع آب زیرزمینی است که برای برداشت حساب شده از چاه‌ها، تمامی آن‌ها به کنتور هوشمند وصل شدند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مقدار برداشت بیشتر از برابر میزان پروانه‌ای که شارژ می‌کنند باشد این کنتورها قطع می‌شوند و این یعنی هر کشاورز، به اندازه سهمش می‌تواند آب برداشت کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد گفت: موضوع دیگر احتمال آلایندگی پساب بیمارستان بود که مصوب شد هرچه زودتر بررسی و تذکرات لازم داده شود که دستورات لازم نیز توسط دادستان داده شده است.

جوادیان زاده تاکید کرد: موضوع دیگر نقاط آسیب‌خیز در جریان سیل بود که تعدادی از آن‌ها بررسی و گلوگاه‌های سیل بیرون آمده برطرف شدند.

بافق در ۱۲۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار