مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: رستوران‌ها و بوم گردی‌ها در صورت تخلف از مقررات در پذیرش و پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی اخطار دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 13 March 2023

احمد آخوندی در جمع مسئولان مهریز افزود: کار نظارت و بازرسی بر نحوه فعالیت بخش‌های مختلف درگیر در نوروز به خصوص بوم گری‌ها و رستوران‌ها مکرر و منظم با همکاری دیگر نهادها برای خدمت به مسافران و میهمانان صورت می‌گیرد.

وی با قدردانی از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون در استان یزد صورت گرفته ادامه داد: مراکز مختلف مسافر پذیر رصد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و ناهنجاری فرهنگی با مرکز مورد نظر طبق مقررات برخورد قانونی و پلمب می‌شوند.

این مسئول به تلاقی نوروز و سال جدید با ماه مبارک رمضان در شهر و مناطق مختلف تاریخی و گردشگری استان اشاره کرد و یادآور شد: انتظار می‌رود که مسافران و میهمانان نوروزی حرمت این ایام را بیش از گذشته با رعایت مقررات فرهنگی حفظ کنند.

آخوندی بیان کرد: برای داشتن بهاری خوش و نوروزی مبارک تمامی اقدامات مناسب در بخش‌های مختلف با همکاری نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی در سطح استان صورت گرفته و همیاری آحاد مردم نقش اصلی در تحقق اهداف دارد.

همچنین فرماندار مهریز با اشاره به اینکه تلاقی ماه مبارک رمضان و عید نوروز در سال جدید وجود دارد گفت: باید از این فرصت استفاده شود و لازم است تمهیدات خاصی در نظر گرفته شود و همچنین به پرتردد بودن مسیرهای مهریز اشاره کرد و گفت: چهار ایستگاه نوروزی در شهرستان برای ارائه خدمات مستقر می‌شود.

محمد دهقان بنادکی، اقامه نماز مغرب و عشا، برگزاری ختم قرآن در پارک‌ها، عدم طبخ غذا و ایجاد فضاهایی برای سرو غذا در این اماکن برای مسافران را از جمله اقداماتی ذکر کرد که باید در این ایام انجام شود و همکاری مردم و مسئولان ضروری است.

وی به برپایی موزه‌های زنده در اماکن تفریحی تاکید و افزود: در هر مکانی یکی از هنرمندان صنایع دستی شهرستان از قبیل کوزه‌گری، سبدبافی و سنگ تراشی به صورت زنده فعال باشد و همچنین تمامی امور در نوروز دارای پیوست فرهنگی است.

استان یزد دو هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون یک‌هزار و ۷۲۰ اثر به ثبت ملی و پنج اثر هم در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار