خانه محیط زیست در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و صنایع استان یزد افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 13 March 2023

مدیرکل محیط زیست استان یزد در مراسم افتتاح خانه محیط زیست در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد، هدف از افتتاح خانه های محیط زیست را فراهم کردن بستری برای مطالبه گری و هم‌اندیشی و رفع مشکلات و معضلات محیط زیست از طریق مشارکت مردم و جوامع محلی و فعالان محیط زیستی در جهت ارتقاء شاخص‌های محیط زیست دانست.

سیدرضا نورانیان بیان کرد: مردم باید در فعالیت‌های محیط‌ زیست رکن اصلی باشند.

وی افزود: خانه های محیط زیست محل بازتولید آموزه های فرهنگی دینی ما است زیرا متون مختلف و روایات ما بیانگر پیشینه کهن این سرزمین در حوزه محیط زیست است.

نورانیان ادامه داد: این خانه ها همچنین به عنوان یک اتاق فکر، محل آموزش، گفتگو و کنشگری هستند تا معضلات و مشکلات محیط زیستی در آن بیان شود و اتاق فکری برای حل این مشکلات باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: هدف از تشکیل خانه‌های محیط زیست نهادینه کردن و مشارکت شهروندان در حفظ محیط زیست است تا حساسیت نگهداشت در میان مردم افزایش یابد و شهری سالم داشته باشیم.

نورانیان عنوان کرد: این خانه‌ها فرصت را برای مردم فراهم می‌کنند تا دغدغه‌های محیط‌ زیست مطرح شود و با اعلام پیشنهادهای مفید، وضعیت زیست‌محیطی در هر منطقه ای بهبود پیدا کند.

وی با بیان اینکه محیط زیست یک موضوع همگانی است، افزود: از ظرفیت همه دستگاه‌ها می‌توان در این زمینه استفاده کرد و موضوع خانه محیط‌زیست ایده‌ای است که می‌تواند از اجرایی شدن بسیاری از تصمیمات زیان‌بخش در حوزه محیط‌زیست جلوگیری کند.

خانه محیط زیست بستری برای مردمی سازی حفاظت محیط زیست است

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز در این نشست اظهار داشت: رسیدن به توسعه پایدار در گرو محیط زیست سالم است و خانه‌های محیط زیست از بسترهای مهم برای مردمی‌سازی و مشارکت جوامع محلی در امر حفاظت از میراث طبیعی به شمار ‌می‌روند.

محمدرضا خلف باغی، توان کارشناسان محیط زیست همچنین حمایت بخش خصوصی را به عنوان بهترین یاوران و بازوی محیط زیست دانست و افزود: با توجه به ظرفیت قانونی ایجاد شده می توان از پتانسیل کارشناسان محیط زیست عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای برپایی خانه های محیط زیست استفاده کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوان با مشارکت بخش خصوصی، مدارس و مساجد، شاهد افزایش خانه های محیط زیست در سطح استان باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار