رئیس کل دادگستری استان یزد از استفاده قریب به 50 هزار نفر از خدمات واحد ارشاد و معاضدت قضایی در استان یزد در یازده ماهه سال 1401 خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱ 13 March 2023

غلامعلی دهشیری با اشاره اهمیت دستاوردهای دستگاه قضا، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری تعداد ۴۹ هزار و ۹۱۹ نفر در واحدهای ارشاد و معاضدت قضائی به صورت رایگان مشاوره حقوقی و قضایی دریافت کردند که از این تعداد ۴۲ هزار و ۶۵۲ نفر به صورت حضوری و ۷ هزار و ۲۶۷ نفر به صورت تلفنی راهنمایی شدند.

وی افزود: از تعداد کل مشاوره‌های انجام شده تعداد ۱۷ هزار و ۸۲۰ نفردر پرونده های حقوقی و تعداد ۱۲ هزار و ۸۶۳ نفر در پرونده‌های کیفری مشاوره شدند.

رئیس کل دادگستری استان یزد از فعالیت تعداد دو هزار و ۳۹۰ وکیل در امر ارشاد و معاضدت قضائی خبر داد و عنوان کرد: از تعداد کل وکلای دارای فعالیت در این امر، تعداد ۱یک هزار و ۶۲۷ نفر در مرکز استان و تعداد ۷۶۳ نفر در حوزه‌های قضایی در۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ فعالیت داشته‌اند.

دهشیری ابراز کرد: با توجه به راهنمایی و مشاوره‌های کامل حقوقی توسط وکلا و کارشناسان حقوقی پیش از ارائه دادخواست، تعداد دو هزار ۶۶۵ نفر از ارائه دادخواست قضایی در یازده ماه سال جاری انصراف دادند.

وی افزود: تعداد ۸۴۴ نفر پرونده معاضدتی ( وکیل معرفی شده) تشکیل، که از این تعداد ۵۸۹ فقره مربوط به مرکز استان و تعداد ۲۵۵ فقره مربوط به حوزه های قضایی می باشد.

این مقام مسئول یکی از دلایل مهم مراجعه مکرر مردم به دستگاه قضا را عدم اطلاع از حقوق قانونی خویش و بی اطلاعی از نحوه تشکیل پرونده دانست و خاطر نشان کرد: چنانچه افراد پیش از هر اقدام، از ارشاد و راهنمایی صحیح از وکلای واحد ارشاد و معاضدت قضایی بهره مند شوند تاثیر بسیار زیادی در کاهش طرح و تشکیل پرونده های ناقص دارد.

رئیس کل دادگستری یکی از سیاست های قوه قضائیه را پیشگیری از وقوع جرم و کاهش اطاله دادرسی دانست و بر تقویت واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی برای دستیابی به این هدف را مورد تاکید قرار داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار