فرمانده‌کل سپاه پاسداران گفت: دشمن در برابر ملت هرگز ذره‌ای به ایده‌آل‌ها و آرزوهایش نرسید و اعتراف کرد که تحریم‌ها ملت ایران را قوی‌تر کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ 12 March 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی صبح امروز در مراسم یادواره شهدای بدر و خیبر و بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید مهدی باکری که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان‌غربی مهد باکری‌ها و کاظمی‌ها و بخش مهم و مقتدر ایران اسلامی است.

وی افزود: ما هر ساله شهادت این بزرگ‌مردان فراموش‌نشدنی تاریخ ایران اسلامی را گرامی می‌داریم که عزت و سربلندی را برای اسلام، ولایت و امت به‌ارمغان آوردند و رایحه دل‌انگیز شهیدان باکری‌ها و قهاری‌ها مشام زنده‌دلان را عزت می‌بخشد.

راز جاودانگی شهید باکری از دیدگاه مقام معظم رهبری

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ با اشاره به راز جاودانگی شهید باکری از دیدگاه مقام معظم رهبری، عنوان کرد: حقیقت آن‌ است که همه شهیدان ما طالب جاودانگی بودند، شهدای ما مثل حضرت ابراهیم(ع) اهل یقین بودند، تا کسی به حیات پس از مرگ یقین نداشته باشد، از مرگ به‌جای زندگی استقبال نمی‌کند، وقتی صاحب یقین می‌شوند طالب جاودانگی هستند، حضرت ابراهیم(ع) افول‌کنندگان را دوست نداشت که شهدا هم این‌گونه هستند.

وی ادامه داد: شهدا طریق جاودانگی را می‌پیمایند و به یک امت حیات جاودانه و طیبه می‌بخشند که خود اهل کلام صادق هستند، اسوه حسنه و اهل ادب هستند.

شهید باکری ‌در تواضع و فروتنی یک پهلوان آزاده و نامدار بود

سرلشکر سلامی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت شهید مهدی باکری، ابراز داشت: شهید باکری بر قله فضیلت‌ها ایستاده و در تواضع و فروتنی یک پهلوان آزاده و نامدار بود که کمتر کسی به قله ادب و تواضع او می‌رسید، شهدا این‌گونه  در پذیرش خطر پیشگام بودند.

وی اذعان داشت: شهدای ما در شرف کامل بودند. مردان شریف در عفو و بخشش، در کلام نیکو، در اخلاق خوش، در زیستن در اوج سادگی، و رفعت آنها به‌دلیل تواضع‌شان بود.

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه شهیدان باکری مقابل دشمنان سترگ، ایستاده، ثابت‌قدم و محکم بودند که می‌توانستند در برابر صف‌های دشمن بایستند، بیان داشت: شهدا در قلب حوادث کوه آرامش بودند، با شرح صدر و ایمان و انگیزه، که این عامل پیروزی آنها بود و توانستند طی 8 سال در طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم و در مواجهه با قدرت‌های بزرگ دنیا بایستند و یک وجب از این خاک را به بیگانگان ندهند.

یک تحریم اقتصادی برای شکست قدرتی مثل آمریکا کافی است

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه فرمانده شجاع موجب تکثیر شجاعت در زیرمجموعه خود می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب ایستاد تا این شکوه شکل بگیرد و این قدرت قابل غلبه کردن نباشد، این ایستادگی راز نصرت الهی است و در ایستادن تمایلی به شکست نشان نداد.

سرلشکر سلامی، با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران گفت: یک تحریم اقتصادی برای شکست قدرتی مثل آمریکا کافی است تا یک نظام قدرتمند را بشکند، یک عملیات روانی کافی است تا یک نظام و یک ملت را بشکند، یک جنگ نظامی در شدت جنگ 8 ساله ایران کافی بود تا ایران را بشکند، تحریم‌ها، اغتشاشات، جنگ اقتصادی و... برای فروپاشی نظام‌ها بر اثر این فشارها کافی است اما چه‌سرّی درون این امت است که این‌گونه مقاومت و ایستادگی کرده و پایدار است.

نابرابرترین و طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم به نام ‌ملت ایران ثبت شد

وی یادآور شد: من فقط یادآوری می‌کنم به مصداق «و ذکّر هم بایّام اللّه» که جنگ همین گونه پایان یافت مردم به کمک نیروهای مسلح شتافتند و نابرابرترین و طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم به نام این ملت ثبت شد که همه قدرت‌ها در این جنگ شرکت کردند و ما تنها بودیم و در تنهایی ملت این تحریم را کم‌اثر کرد و آن را به‌سمت بی‌اثر شدن پیش برد.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: دشمن هرگز ذره‌ای به ایده‌آل‌ها و آرزوهایش نرسید و اعتراف کرد تحریم‌ها ملت ایران را قوی‌تر کرده است. از دل تحریم انواع ‌ماهواره‌ را ‌به آسمان ‌فرستادیم‌. پالایشگاه‌ ساختیم، نیروگاه‌ راه‌اندازی کردیم، واکسن کرونا تولید شد‌، ‌طرح‌های بزرگ عمرانی به ‌بهره‌برداری رسید که همه حاصل تحریم بود‌ و مردم برنده این مشکلات و صبر بر سختی‌ها هستند.

مشکلات را با اراده‌های مستحکم برطرف خواهیم کرد

وی عنوان کرد: نظام و ملت کنار هم، مشکلات را با اراده‌های مستحکم حل خواهند کرد. ما مردمی نیستیم که در برابر مشکلات زانو بزنیم. دشمنان در این کشور اغتشاش کردند، دیدید که فرزندان کشور با تصاویر شهدا و پیشوایان دینی و رهبر معظم انقلاب بر دست وارد میدان شدند، روحیه بخشیدند و قوام دادند و این مردم عزیز و شریف هستند.

وی گفت: دشمنان هر عملی انجام دادند، مردم آن را محکوم و خنثی کردند. مردم ما جنگ، تحریم، فشار سیاسی، اغتشاش داخلی، عملیات روانی سخت را تجربه کردند و این مربوط به نفوذ روح آگاهی در ملت است. دشمنان بدانند هر چه قدر فشارها و دشمنی‌ها بیشتر باشد پاسخ ملت ایران قاطع تر و دشمن شکن‌تر خواهد بود و ملتی که ایمان به خدا دارد از هیچ ابرقدرتی باک ندارد.

سرلشکر سلامی، ابراز کرد: بهار در مسیر است، امیدواریم زندگی شما بهار باشد، ما به شما افتخار می‌کنیم که با شعور، دشمن‌شناس و وفادار به ولایت هستید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار