کد خبر: ۱۰۹۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ 12 March 2023

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم شور خال زیادی بازار ها رافراگرفته است و همه در تکاپو برای استقبال از بهار هستند بهار طبیعت شادی و سرمستی را با خود به همراه می آورد.
سنت های زیبایی وجود دارد که حفظ آنها به ترویج آداب و رسوم و انتقال آن به نسل های آینده تاثیر گذار است. یکی از این آداب و رسوم چهارشنبه سوری است که جشنی کهن و دیرینه در آخرین چهارشنبه سال برگزار می‌شود. هدف آن جمع شدن خانواده ها دور هم رفتن به نزد بزرگ ترها برقراری صله رحم، احترام و دید و بازدید و از بین رفتن کدورت ها بود که این سال ها جشن باستانی رنگ بوی دیگری گرفته است.

رنگ و بوی دلخراش، سوختگی، قطع عضو و گاها مرگ. استفاده‌ از مواد محترقه و منفجره هر ساله حوادث ناگواری را در سراسر کشور به بار می نشاند و بسیاری از خانواده ها را داغدار یا به بیمارستان می کشاند.

فضای مجازی شرایطی را برای فروش و توزیع مواد محترقه فراهم کرده و سودجویان دی این میان به فکر جیب خود هستند نا غافل از اینکه ترقه و فشفه ای که به کودک، نوجوان و یا جوان می دهند ممکن است مرگ او یا دیگران برایش هدیه آورد.

کنترل هیجان جوانان و نوجوانان در این شب بسیار حائز اهمیت است خانواده ها بسیار هوشیار باشند تا در اثر آتش افروزی و پریدن از روی آتش فرزندشان دچار آتش سوزی نشود. بسیار هستند کسانی که با بی توجهی و سهل انگاری چهارشنبه آخر سال را به کابوسی تلخ برای خود و دیگران رقم می زنند.

والدین فرزندان خود را نصیحت و به آن‌ها آموزش دهند که مواد محترقه و مخدر خرید نکنند و تحت تاثیر هیجانات و فضاسازی شبکه‌های معاند برای تخریب اموال مردم قرار نگیرند و از وقوع حوادث تلخ توسط فرزندان شان پیشگیری کنند. ان شاءالله با هوشیاری همه مردم چهارشنبه سوری ایمن و بدون حادثه سپری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار