رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت های فناور و دانش بنیان دیگر نگران وثیقه و ضمانت‌های مرسوم بانک‌ها نباشند زیرا صندوق نوآوری و شکوفایی این مسائل را برطرف خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 12 March 2023

علی وحدت در مراسم امضای قراردادهای سرمایه گذاری خطرپذیر در استان یزد اظهار داشت: تامین مالی یکی از الزامات مهم رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

وی بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد که طرح‌های دانش بنیان و فناور را تامین مالی کند تا این شرکت‌ها بتوانند در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور نقش ایفا کنند.

وحدت با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان برای تامین مالی خود به ابزارهای مختلفی چون تسهیلات، ضمانت نامه و ... نیاز دارند، افزود: این شرکت‌ها به تامین مالی خطرپذیر نیاز دارند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: در مدل سرمایه گذاری خطرپذیر، مدت حضور صندوق پژوهش و فناروی در شرکت تازه تأسیس دانش بنیان دو تا سه سال است و در این روش صندوق سهام خود را پس از ارزش گذاری، به صاحب اصلی طرح واگذار می کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: شرکت های فناور و دانش بنیان دیگر نگران وثیقه و ضمانت‌های مرسوم بانک ها نخواهند بود و به این شکل دغدغه اصلی آنها به عنوان سهامدار شرکت های دانش بنیان رفع می شود.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی متولی سرمایه گذاری های خطر پذیر درکشور است گفت: در این زمینه در چند سال اخیر از شرکت های نوپا بصورت غیر مستقیم برای سرمایه خطر پذیر کمک کرده است.

وحدت با اشاره به امضای ۶ قرارداد سرمایه گذاری خطرپذیر در استان یزد افزود: این اتفاق خوبی برای حوزه نوآوری و زیست بوم نوآوری استان یزد است البته استان یزد در حوزه یاد شده در دو سال اخیر اقدامات خوبی را انجام داده است .

وی یادآور شد: ابزار تامین مالی بیمه در حوزه نوآوری ضعیف است و در این زمینه پیوند خوبی ایجاد نشده که امید است با جلساتی که با بیمه مرکزی برگزار شده، این ارتباط برقرار شود و هم شرکت های دانش بنیان به صنعت بیمه کمک کنند و هم بیمه در خدمت این شرکت ها قرار گیرد.

لزوم تلاش صندوق نوآوری و شکوفایی یزد برای جذب سرمایه گذاری بیشتر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: در حوزه فناوری و نوآوری با پیگیری استاندار یزد اقدامات خوبی انجام شده است.

سید مسعود عظیمی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی استان برای حذب سرمایه گذاری باید بیش از گذشته تلاش کند تا به عدد به قابل توجهی از سرمایه گذاری برسد.

سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در یزد به ۱۰۰ میلیارد ریال رسید

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی یزد هم در این مراسم با اشاره به فعالیت این صندوق از سال ۸۳ گفت: سرمایه اولیه این شرکت ۱۰ میلیارد ریال بود که اکنون به یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

محمد سپهر با بیان اینکه صندوق استان یزد در بسیاری از شاخص ها در کشور در رتبه نخست قرار دارد، افزود: بسیاری از آیین نامه های صندوق پژوهش کشور برگرفته از صندوق استان است.

وی، تعداد سهامداران حقیقی و دولتی صندوق پژوهش و فناوری یزد را ۱۸۰ سهامدار بیان کرد و افزود: تاکنون این صندوق ۳۹ طرح سرمایه پذیر خطر پذیر در استان اجرا کرده است.

سپهر، حمایت مسوولان استان را از صندوق نوآوری و شکوفایی خواستار شد و گفت: توسعه سرمایه گذاری در حوزه های استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان از اولویت های صندوق استان است.

گفتنی است؛ در این مراسم در حوزه کشاورزی، تولید کاشی و سرامیک، ربات هوشمند، خدمات فنی و مهندسی قطعات و تجهیزات صنعتی، رمز ارزها، توسعه و تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیلا تفاهم نامه سرمایه گذاری خطرپذیر منعقد شد.

در قراردادهای یاد شده ۵۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری منعقد شد که ۳۲ میلیارد تومان از این میزان توسط صندوق پژوهش و نوآوری تامین شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار