اداره کل هواشناسی استان یزد با اعلام پیش بینی وقوع باد و تندبادهای شدید در روزهای آینده، هشدار سطح زرد هواشناسی صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 09 March 2023

اداره کل هواشناسی استان یزد بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی از  چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه تا اویل وقت روز شنبه ۲۰ اسفند ماه به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب وزش باد نسبتاً شدید با احتمال گردوخاک و بارش پراکنده را پیش بینی کرد.

همچنین این اداره کل با اعلام هشدار سطح زرد، برای آسمان استان گاهی وزش باد شدید همراه با گردوخاک و در برخی نقاط بویژه در ارتفاعات رگبار باران بعضاً با رعدوبرق و همچنین از بعدازظهر جمعه با احتمال برف، تگرگ و کاهش دما پیش بینی کرد.

بنا بر اعلام اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در اداره کل هواشناسی استان، این شرایط برای شهرستان‌های ابرکوه، اردکان، بافق، اشکذر، بهاباد، تفت، مروست، مهریز، میبد و هرات پیش بینی شد.

آسیب به سازه های موقت، احتمال اختلال موقتی در تردد های جاده ای و شهری، رگباری شدن بارش ها و احتمال روان آب و سیلابی شدن مسیل ها و احتمال برخورد صاعقه به زمین به ویژه در ارتفاعات از جمله مخاطرات این پدیده جوی اعلام و نسبت به انها هشدار داده شد.

هواشناسی استان همچنین بر استحکام سازه های موقت، احتیاط در تردد های جاده ای، پرهیز از اسکان و اتراق در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و پرهیز از پارک خودرو در زیر درختان کهنسال توصیه کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار