معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت :شرایط اقتصادی و معیشتی مردم سخت است و دولت سیزدهم حمایت مجدانه‌ای را در این بخش از مردم دارد و یکی از اقدامات مهم دولت در این زمینه، توزیع اقلام اساسی است که امسال بنا شد توزیع این اقلام از طریق برگزاری نمایشگاه عرضه اقلام اساسی در استان اتفاق بیفتد تا مردم دسترسی داشته باشد
کد خبر: ۱۰۹۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹ 08 March 2023

شرایط اقتصادی و معیشتی مردم سخت است و دولت سیزدهم حمایت مجدانه‌ای را در این بخش از مردم دارد و یکی از اقدامات مهم دولت در این زمینه، توزیع اقلام اساسی است که امسال بنا شد توزیع این اقلام از طریق برگزاری نمایشگاه عرضه اقلام اساسی در استان اتفاق بیفتد تا مردم دسترسی داشته باشد

به گزارش تابناک همدان از ملایر : "سیدمجتبی حسینی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در جلسه ستاد کنترل و تنظیم بازار شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری جلسه ستاد کنترل و تنظیم بازار در ۲ شهرستان و برنامه‌ریزی برای چند روز آینده، اظهار کرد : با اهتمام و دستور استاندار همدان برای تنظیم بازار، اتفاق مبارک و روزهای خوبی را برای مردم در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی بیان کرد : شرایط اقتصادی و معیشتی مردم سخت است و دولت سیزدهم حمایت مجدانه‌ای را در این بخش از مردم دارد و یکی از اقدامات مهم دولت در این زمینه، توزیع اقلام اساسی است که امسال بنا شد توزیع این اقلام از طریق برگزاری نمایشگاه عرضه اقلام اساسی در استان اتفاق بیفتد تا مردم دسترسی داشته باشد.

حسینی تصریح کرد : در ملایر برای رفع نگرانی در تامین کالاهای اساسی، ستاد تنظیم بازار این شهرستان با تدبیر نمایشگاهی برای عرضه مستقیم کالاها و مایحتاج اساسی مردم برپا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تاکید کرد : تمام تلاش ما تامین کالا، محصول و خدمات مورد نیاز در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان است، قیمت کالاهای اساسی نباید با مرکز استان تفاوت داشته باشد و قیمت‌ها در کل استان یکسان و ثبات قیمت‌ها را شاهد باشیم.

وی اعلام کرد : قیمت کالاها با نام تجاری مشخص باید در تمام نقاط استان ثابت باشد چرا که تضمین قیمت را در برنامه داریم و تلاش ما بر این است که مردم هر جایی برای تامین اقلام مورد نیاز مراجعه می‌کنند، قیمت برای یک کالای مشخص و نام تجاری مشخص یکسان باشد.

حسینی توزیع متوازن و عادلانه‌محور اقلام اساسی به ویژه میوه را در ایام پایانی سال از دیگر برنامه‌های مهم تنظیم بازار عنوان و افزود: یکی از اقدامات خوب در ملایر، چرخشی کردن عاملان توزیع است که باید عاملان فروش در فروشگاه‌های عرضه به سمع و نظر مردم برسد.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان اضافه کرد : استفاده از سامانه وب اقدام جدیدی در استان است که امشب رونمایی می‌شود و کسانی‌که نمی‌توانند به نمایشگاه مراجعه کنند، با مراجعه به به سامانه، ابتدا کالای مورد نظر را انتخاب و با دیدن مباشران، متناسب با آدرس منزل، نزدیکترین مکان را انتخاب و خرید را انجام می دهند.

وی در ادامه گفت : در هر کدام از شهرهای تابعه ملایر نیز ایجاد یک فروشگاه توزیع اقلام اساسی و قابل دسترسی مردم ضروری است.

حسینی اضافه کرد : استفاده از سامانه وب اقدام جدیدی در استان است که امشب رونمایی می‌شود و کسانی‌که نمی‌توانند به نمایشگاه مراجعه کنند، با مراجعه به این سامانه، ابتدا کالای مورد نظر را انتخاب و با دیدن مباشران، متناسب با آدرس منزل، نزدیکترین مکان را انتخاب و خرید را انجام می‌دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه ملایر نیز می‌تواند از این تجربه استفاده و صفحه‌ای به نام شهرستان اضافه کند، اظهار کرد : با راه‌اندازی این سامانه، امسال یک رویکرد جدیدی با یک اتفاق عدالت‌محوری شکل گیرد.

حسینی خبر داد :  امسال خلاف سال‌های گذشته که دولت یارانه را برای قیمت میوه می‌داد، به مباشرین واگذار شده، همانند سال‌های قبل سازمان تعاون روستایی استان میوه شب عید همچون سیب و پرتقال را خریداری کرده و در انبار موجود است که سهم شهرستان ملایر نیز اعلام خواهد شد.

وی درباره کشیک‌های نوروزی از نظر فعالیت نانوایی‌ها، ارائه خدمات و شعب بانکی افزود: دسترسی مردم به خدمات در ایام عید، وجود پول نقد در شهرستان و دستگاه‌های خودپرداز و نظارت‌های مستمر مورد تاکید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان همچنین بر لزوم تشدید نظارت و بازرسی گشت‌های مشترک همراه با ایجاد آرامش در بازار تاکید کرد و گفت : برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهمیه‌های ملی دارند که باید مراقبت شود به دست مصرف کننده اصلی برسد

کالا به وفور در ملایر وجود دارد

سلمان اسماعیلی معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به برگزاری جلسات مستمر ماهانه تنظیم بازار در این شهرستان، بیان کرد : تنظیم بازار شب عید سال گذشته روزهای خاصی بود و به خوبی کنترل شد تا امروز که همکاران دستورات استاندار همدان را به خوبی پیاده‌سازی کنند.

وی تصریح کرد : در مجموع ستاد تنظیم بازار این شهرستان کارنامه موفقی داشت که این تلاش‌ها و زحمات قابل تقدیر اشت.

اسماعیلی عنوان کرد : بنا بر گزارش‌هایی از دستگاه‌های مختلف و بازدیدها و گزارش‌های میدانی از سطح بازار امسال، شرایط باثبات‌تری نسبت به مدت مشابه سال قبل داریم و هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی، میوه و سایر اقلام در بازار ملایر وجود ندارد.

فرماندار ویژه ملایراظهار امیدواری کرد و گفت : بنا بر گزارش‌هایی از دستگاه‌های مختلف و بازدیدها و گزارش‌های میدانی از سطح بازار امسال داریم، شرایط باثبات‌تری نسبت به مدت مشابه سال قبل داریم و هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی و میوه و سایر اقلام در بازار ملایر نداریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه کالا به وفور در بازار وجود دارد، افزود : دولت امسال بر خلاف سال‌های قبل ماموریتی مبنی بر تامین کالا برای خود تعریف نکرده و مقداری میوه و کالاهای اساسی توسط تعاون روستایی تامین خواهد شد.

اسماعیلی در ادامه گفت : از شنبه نمایشگاه بهاره ارائه کالاهای اساسی با ۴۵ غرفه در ملایر برپا می‌شود و اقلام اساسی همچون گوشت، مرغ، برنج، روغن، پوشاک، کیف و کفش، خرما، آجیل و میوه با قیمت‌های مناسب عرضه و در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

معاون استاندار همدان خاطر نشان کرد : سال گذشته مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداشتیم، اشکال ما در توزیع اقلام بود که در این راستا تلاش کردیم مجموعه مباشرین و شکل توزیع را سر و سامان دهیم.

اسماعیلی خبر داد: برای میوه شب عید نیز به شکل محدودتری در شبکه توزیع و مباشرینی که معرفی شده‌اند، با نگاه تنظیم بازار و قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

وی گفت : یکی از دغدغه‌های جدی مردم  نانوایی‌ها در ایام عید است که نظارت‌ها تشدید شده و از ۱۰ روز قبل از عید ۳۰ نانوایی کشیک در نقاط شهرستان تعریف و به آنها ابلاغ شده که موظف هستند تا ساعت ۱۰ شب نان باکیفیت به مردم ارائه دهند و در صورت کسری سهمیه آرد، حاضریم این سهمیه را اضافه کنیم.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد : خدمات بانک‌ها از دیگر موضوعات مهم تنظیم بازار است که در این راستا در جلسه‌ تخصصی با روسای بانک‌ها، ماموریت‌ها و وظایف تعریف و ابلاغ شده و موظف هستند به صورت کامل در ایام تعطیلات، خدمات از طریق خودپردازها ارائه شود و از این بابت مشکلی نداریم.

وی افزود : برای رضایت‌مندی هر چه بیشتر مردم، نظارت‌ها را تشدید کردیم و کشیک نوروزی و گشت‌های نوروزی تعریف شده، بازار را رها نمی‌کنیم و اجازه به سوداگران نمی‌دهیم که در بازار التهاب ایجاد کنند.

اسماعیلی بیان کرد : به‌رغم همه دشمنی‌ها، کارشکنی‌ها و جریان نفاق داخلی و ضد انقلاب خارج نشین که مستاصل شده‌اند و دست به هر ترفندی می‌زنند، مردم ایران و استان همدان متحد هستند و عید پیش‌رو با عملکرد خوب دستگاه‌ها روزهای خوبی برای مردم رقم خواهد خورد.

در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم

داریوش صفاری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر نیز اظهار کرد : ۱۲ جلسه ستاد تنطیم بازار امسال برگزار کردیم و در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و بازرسی‌ها از واحدهای صنفی و بازار به طور مرتب انجام می‌شود.

وی گفت : سه نقطه در این شهرستان به صورت حضوری برای دریافت شکایت‌های مردمی با حضور بازرسان ادارات ذیربط تشکیل شده است.

صفاری تصریح کرد : از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی در سطح این شهرستان انجام شد و حدود ۲ هزار و ۳۱۶ واحد متخلف با ارزش تخلفات ۲۱۸ میلیارد ریال شناسایی شدند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر افزود : در حوزه قاچاق کالا نیز در این مدت ۱۱۷ مورد بازرسی داشتیم که حدود ۱۱۷ واحد متخلف شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شدند.

صفاری در ادامه گفت : سه نقطه در این شهرستان به صورت حضوری برای دریافت شکایت‌های مردمی با حضور بازرسان ادارات ذیربط تشکیل شده است.

وی اضافه کرد : از ابتدای امسال تاکنون برنج هندی ۳۵۲ تُن، برنج تایلندی ۹۳۳ تُن، گوشت منجمد گوساله ۱۰۷.۵ تُن، گوشت منجمد گوسفندی ۲۰ تُن، مرغ منجمد ۱۲۰ تُن، روغن چهار تُن، شکر ۳۸۶ تُن و قند ۱۸۶ تُن جذب و صد درصد توزیع شد.

معاون فرماندار ملایر : از ۲ هزار و ۳۱۶ مورد پرونده‌های تخلفات تعزیرات حکومتی، یک‌هزار و ۹۹۷ پرونده بررسی و ۱۱۷ مورد قاچاق کالا رسیدگی شد و ۱۸۳ مورد نیز شاکی خصوصی از واحدهای صنفی داشتیم که رسیدگی کامل انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار