مدیر راهداری ری:
مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ری گفت: ۱۱ مورد آثار تجاوز به حریم راه های این شهرستان بر اساس قانون تخریب شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 07 March 2023

محمدرضا زمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق مفاد مواد ۶, ۷ و ۱۷ قانون ایمنی راه و راه آهن مصوب مجلس شورای اسلامی، طی طرح مشترک با سازمان جهاد کشاورزی و پس از اخذ دستور قضایی، و هماهنگی های لازم با نیروهای انتظامی و عوامل راهداری، نسبت به رفع آثار تجاوز متجاوزین به حریم راه اقدام شد.

وی یادآور شد: زمین برای خود مالکان است اما به سبب قرارگیری در حریم راه ها امکان ساخت و ساز یا قرار گرفتن بنا یا اشیا در این حرایم وجود ندارد.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ری خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۶ و ۷ قانون ایمنی راه ها, هر گونه ساخت و ساز بنا, استقرار اشیا و حتی کشاورزی در حریم قانونی راه ممنوع و با توجه به ماده ۱۷ ۱۰۰ متر پس از حریم قانونی, حریم نظارتی راه محسوب می شود که باید تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی قرار داشته باشد.

وی اظهار داشت: بخشی از این آثار تجاوز در حریم قانونی و بخشی در حریم نظارتی آزاد راه قرار داشتند که رفع آثار تجاوز شد.

زمانی با بیان اینکه تمام این موارد بدون ایراد هیچ گونه خسارت جانی و درگیری انجام گرفت ادامه داد: پیش از این, اخطارهای شفاهی و کتبی مکرر مطابق با قانون ۶ و ۷ ایمنی راه ها صادر شده و در پی بی توجهی نسبت به آن، این رفع آثار تجاوز انجام گرفت.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده و دارای سه هزار کیلومتر راه همسنگ، ۱۹۰ کیلومتر راه فرعی، ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی و ۶۵ کیلومتر آزادراه است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار