فرش ایرانی به دلیل بافت و طرحی که دارد به راحتی قابل تشخیص است. قرن ها تجربه ایرانیان را قادر ساخته است تا چیزی هنری و با بالاترین کیفیت تولید کنند .
کد خبر: ۱۰۹۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ 07 March 2023

نوع فرش ایرانی

فرش ایرانی به دلیل بافت و طرحی که دارد به راحتی قابل تشخیص است. قرن ها تجربه ایرانیان را قادر ساخته است تا چیزی هنری و با بالاترین کیفیت تولید کنند. قالی‌های ایرانی عمدتاً پرز یا پشم بافته می‌شوند، اما فرش‌های ابریشمی نیز وجود دارد. قالیبافی هایی هم هستند که از ترکیب این گونه مواد استفاده می کنند.

کیفیت بالای فرش ایرانی ریشه های زیادی دارد. یکی از منابع مهم تعداد بالای گره در یک سانتی متر است که به فرش ایرانی بافتی سفت می دهد. این نیز یکی از راه های تشخیص کیفیت فرش با دانستن تعداد گره ها است. اگر فرش را بچرخانید و پشت آن را ببینید به راحتی به دست می آید، گره ها نمایان می شوند و همچنین اگر بتوانید طرح را تقریباً به وضوح جلوی فرش ببینید، یک فرش دستباف باکیفیت دارید. برای خودت.

handmade carpet price

فرش دستباف قم هماهنگی مسحورکننده رنگ ها را به نمایش می گذارد

شهر مقدس ایران قم نیز در زمینه قالی بافی پیشتاز است. اما آنچه فرش های این منطقه را از سایر شهرها متمایز می کند، تنوع رنگ است. چنین ترکیب پیچیده و در عین حال جذابی از رنگ ها را به ندرت در فرش های شهرهای دیگر می بینید.

نارنجی، بنفش، سبز و آبی استیل، رنگ‌هایی هستند که معمولاً برای پس‌زمینه انتخاب می‌شوند. آنها با الگوها و طرح های پیچیده ای در هم آمیخته اند که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

جالب است بدانید که مدت زیادی از ورود فرش های قم به خانه های ایرانی نمی گذرد زیرا به دلیل کیفیت بالای خود صادر می شد. با این حال، تحریم های ناعادلانه اعمال شده علیه ایران و صادرات فرش ایرانی، صادرات را متوقف کرده بود.

از آنجایی که بافندگان قمی از ابریشم ناب در فرش های خود استفاده می کنند، صنایع دستی بی بدیل آنها به غنای جزئیات، تراکم گره بالا و درخشندگی زیاد شهرت دارد. به مصرف کنندگان توصیه می شود با احتیاط روی فرش راه بروند.

انواع فرش ایرانی FHC ایران

شهرهای مختلف، طرح های متفاوت

در میان بسیاری از شهرها، روستاها و اقوام قالیباف ایران، برخی از نظر سبک و طرح و بافت منحصر به فرد هستند و باعث شهرت جهانی آنها شده بود.

حرکت از فرش های ترکمن در شمال شرق ایران با طرح های متقارن خود با پشم که معمولاً از رنگ های قرمز تیره و آبی استفاده می کند، به سمت شمال غربی ایران، شهرهایی مانند تبریز و اردبیل با ابریشم به بافت اضافه شده و طرح های ظریف تر، مانند. به عنوان طرح های باغ و فیگور.

با حرکت به سمت پایین در نقشه ایران، درست در مرکز، اصفهان، قم، کاشان و نائین را داریم که طرح‌های فرش آن‌ها منحصربه‌فرد است. طرح مدال و گوشه در این منطقه رواج دارد. همچنین آنچه به طرح یادبود معروف است، مانند تقلید از نقوش مسجد در قالی، رایج است. در ادامه، شهر کرمان را با فرش های باکیفیت و طرح های منحصر به فردش داریم. نقوش غالب فرش کرمان شامل طرح باغ و گلدان است. قالی‌های کرمان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند، تا جایی که در زبان فارسی ضرب‌المثلی وجود دارد که برای توصیف فردی که مناسب سن خود به نظر می‌رسد، استفاده می‌شود. "خیلی خوب به نظر میرسی، درست مثل فرش کرمان!"

طوایف متعددی در ایران بوده‌اند که در فصول مختلف از نقاط مختلف دشت‌ها و کوهستان‌های ایران کوچ می‌کردند که قالی بافی از ضروریات زندگی آنها بوده است. از جمله قشقایی‌ها با طرح‌های متقارن و حیوانی منحصربه‌فرد در فرش هستند که امروزه در طراحی داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. این فرش‌های پشمی قشقایی‌ها با بافت‌های متفاوت خود به طرح‌های مدرن خانه‌ها راه پیدا کرده‌اند.

handmade silk carpet price

فرش ایرانی در بین مردم

فرش بخش مهمی از سبک زندگی ایرانیان است. تقریباً هر خانه ای در ایران حداقل یک فرش ایرانی دارد، اگر نه چندین. فرش در بین ایرانیان بسیار مورد استفاده و احترام است. وقتی به یک خانه ایرانی سر می‌زنید، می‌بینید که وقتی وارد خانه می‌شوند، کفش‌هایشان را در می‌آورند و مخصوصاً وقتی قرار است روی فرش‌ها راه بروند تا آن‌ها را تمیز نگه دارند. یکی از عناصر لاینفک سبک زندگی ایرانیان است. یک مکان وقتی فرش ایرانی در آن باشد احساس خانه می کند و اگر فرشی وجود نداشته باشد این حس کمی از بین می رود.

تنوع طرح‌های فرش ایرانی و انطباق زمانی بافندگان آن با جدیدترین گرایش‌ها، باعث شده تا ایرانیان با سلیقه‌های مختلف بتوانند فرش ایرانی دلخواه خود را در خانه خود داشته باشند. دامنه آن به قدری گسترده است که مطمئناً سلیقه های مختلف افراد مختلف از نقاط مختلف جهان را برآورده می کند

انواع فرش ایرانی FHC ایران

بازارها و موزه فرش تهران

بازارهای ایران نیز مانند هر کشور باستانی دیگری از نظر تاریخی و البته اقتصادی قلب شهرهای ایران شناخته شده است.

بازارهای تهران گوشه های منحصر به فردی دارند که به فرش اختصاص دارد. تاجران فرش ایرانی شهرهای مختلف در بازار بزرگ تهران در قسمت جنوبی شهر یا حتی بازار کوچک تجریش واقع در شمال تهران فضاهای خاص خود را دارند. این گوشه ها در بازارها مکان های سنتی برای خرید فرش و همچنین فرصت دیدن انواع فرش ها هستند.

موزه فرش تهران که در سال 1355 تأسیس شده است، توسط معمار مشهور ایرانی عبدالعزیز فرمانفرمائیان طراحی شده است، زیرا میزبان هنرهای متنوع فرش ایرانی از نظر معماری و تاریخی است. از فرش ابریشم تبریز تا نقوش مساجد اصفهان تا نقوش باغ کرمان، از نقوش متقارن ترکمنی و قشقایی تا گلیم ها، جاجیم ها و گبه ها. موزه فرش تهران میزبان همه آنهاست. این موزه با تجلی میراث غنی ایران در قالی بافی، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در تهران است.

pictorial carpet price

بهشت ایرانی

کلمه بهشت ​​از کلمه فارسی پردیس گرفته شده است. و پردیس در فارسی به معنی باغ بهشتی است . طرح اولیه فرش ایرانی از پردیس گرفته شده است که امروزه به آن طرح باغ می گویند. مثل این است که ایرانیان باغ های زیبای خود را به خانه هایشان آورده اند.

فرش در طول تاریخ در مقاطع مختلف و در سطوح مختلف نماینده ایران بوده است و هنوز هم دارد. اما می توان آنها را بازنمایی فرهنگ ایرانی نیز دانست. ماندگار، هنری، ارزشمند و تاریخ طولانی را بر دوش دارند.

در ایران، هر شهر، هر روستا، و هر قبیله‌ای داستان‌های خود را در تار و پود قالی‌هایشان بافته است. بنابراین، می توان بی پایان در مورد هر گره و هر طرح صحبت کرد. تک فرش ایرانی قصه های زیادی برای گفتن دارد، به سرزمین شهرزاد خوش آمدید!

انواع فرش ایرانی FHC ایران

قیمت فرش ایرانی چقدر است؟

بسته به اندازه، جنس و طرح، یک فرش ایرانی ممکن است به طور متوسط ​​بین 250 تا 350 دلار قیمت داشته باشد. قیمت فرش های ایرانی بسته به مواردی مانند کمیاب یا سن ممکن است افزایش یابد.

ماندگاری فرش ایرانی چقدر است؟

فرش های ایرانی شما بسته به میزان استفاده، کیفیت فرش و سطح مراقبتی که از آن می شود، ممکن است بین 20 تا 200 سال دوام بیاورند. فرش هایی که کلکسیونرها دارند و به قیمت صدها هزار یا میلیون دلار می فروشند، گاهی صدها سال قدمت دارند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار