بندر خشک آپرین بعنوان نخستین بندر خشک کشور توسط وزیر راه و شهرسازی در اسلامشهر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 06 March 2023

به گزارش تابناک تهران، نخستین بندر خشک کشور صبح امروز با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، رئیس کل گمرگ ایران، مدیرعامل راه آهن و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در شهرستان اسلامشهر افتتاح شد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار کرد: برای بهره برداری از بندر خشک تهران اقدامات متنوعی انجام شد تا تکمیل شود تا اینکه امروز بزرگترین بندر خشک در مرکز کشور به بهره‌برداری رسید‌.

وی با بیان اینکه پایتخت تا پیش از این از وجود چنین بندری محروم بود، ‌ادامه داد: در این راستا اجرای این پروژه در اولویت قرار گرفت و به سرعت تکمیل شد، این پروژه برای منطقه دستاوردهای زیادی دارد.

وزیر راه و شهرسازی کاهش زمان حمل کالا و انتظار برای حمل را از مزیت‌های اجرای بندر خشک ریلی تهران عنوان کرد و افزود: ‌این پروژه با سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینی به وسعت 55 هکتار اجرا شده است و از امروز‌ وارد مدار شده خدمات‌رسانی شده و فعالیت گمرک هم در آن آغاز می‌شود.

بذرپاش ادامه داد: توسعه بنادر خشک در کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد؛ به عنوان مثال در استان‌های خراسان جنوبی و ‌اصفهان خراسان جنوبی همچنین غرب کشور ایجاد بنادر خشک در حال پیگیری است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار