استاندار مرکزی گفت: جوانان موتور محرکه پیشرفت جامعه در گام دوم انقلاب هستند و اعتماد به این قشر یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ 02 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در ستاد ساماندهی جوانان استان مرکزی با موضوع هفته جوان(۱۱ تا ۱۷اسفندماه)، افزود: نخبه‌های استان مرکزی در توسعه همه جانبه و اهداف تعالی سرزمین آفتاب کمک شایانی داشته‌اند و این استان از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه جوانان برخوردار است.
وی با بیان اینکه ویژگی‌هایی نظیر مدافعان انقلاب و موتور پیشرفت جامعه از دلایلی است که موجب شده تا دشمنان این قشر از جامعه را هدف قرار دهند، ادامه داد: نظام سلطه تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود را در راستای آسیب رساندن به جوانان ایران اسلامی بکار گرفته است.
استاندار مرکزی گفت: هرجا به جوانان و نوجوانان کشور توجه و فرصت آنها داده شده، پویایی و تحول آفرینی بر جامعه حاکم شده است و انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از توانمندی ‌های جوانان در حوزه‌های مختلف استفاده کنند.
مخلص الائمه، با یادآوری مسئله ازدواج جوانان افزود: هزینه بالا و تجملات موجب شده تا جوانان از انجام سنت حسنه ازدواج خودداری کنند که اصلاح این شرایط با گسترش فرهنگ ازدواج آسان و به دور از تشریفات ضروری است.
وی بیان کرد: شیوع کرونا هرچند، تلخ‌کامی‌هایی برای مردم داشت اما کام جوانان را با حذف تجملات از هزینه ازدواج، شیرین کرد.
استاندار مرکزی به برنامه تعالی جمعیت اشاره کرد و گفت: می‌توان در این حوزه اقدامات ابتکاری برای ازدواج و افزایش جمعیت در استان مرکزی برنامه‌ریزی کرد.
مخلص‌الائمه، به فراهم شدن ازدواج آسان اشاره کرد و افزود: استان مرکزی امکانات خوبی برای ازدواج جوانان دارد که باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.
وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در تبلیغ و تجلیل از جوانان ارزشمند است، اظهار کرد: جوانان در حاشیه مقوله، رسانه هستند این درحالی است که رسانه‌ها در اختیار خود جوانان قرار دارد.
استاندار مرکزی به موفقیت‌های جوانان استان اشاره کرد و گفت: در تجلیل از جوانان در هفته جوان، نباید محدود به موفقیت جوانانی باشیم که توفیقات ملی کسب کرده‌اند بلکه باید موفقیت‌های سایر جوانان در مراحل استانی نیز مورد توجه قرار گیرد.
مخلص‌الائمه افزود: انتخاب سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با وقفه به علت مسائلی بود که در مجموعه‌های بالا دستی به وجود آمد.
وی بیان کرد: اکنون یک جوان با پایگاه اجتماعی مطلوب، مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی را برعهده گرفته که باید فاصله ایجاد شده و عقب ماندگی‌ها را جبران کند.
استاندار مرکزی گفت: تجلیل از جوانان در هفته جوان به ویژه جوانان معلول و جانباز مدافع حرم نیز در دستور کار قرار گیرد.
مخلص‌الائمه افزود: کمک به حوزه جوانان فقط با اقدامات اداره‌کل ورزش و جوانان ممکن نیست و اگر به طور جد و واقعی بخواهیم این بخش توسعه پیداکند، باید از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.
وی، به اجرای برنامه‌های میدانی در بزرگداشت هفته جوان اشاره کرد و افزود: کلانشهر اراک از ظرفیت پیاده راه امیرکبیر به عنوان سمبل و هویت این شهر استفاده نکرده است.
استاندار مرکزی بیان کرد: این استان مهد مدعی مفاخر و مشاهیر کشور استریال بنابراین باید در هفته جوان برنامه‌هایی با کیفیت در نقاط مختلف این استان اجرا شود که در سطح ملی الگو باشد.
مخلص الائمه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه، مطالعات سیمای فرهنگی شهرستان‌های استان در حال انجام است، گفت: در سیمای فرهنگی شهرستان‌ها، ضعف‌هایی وجود دارد که رفع این نقیصه باید به جوانان سپرده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: استاندار این استان شخصیتی جوان باور است و همواره بر استفاه از ظرفیت قشر جوان در سطوح مختلف تاکید دارد.
بهنام نظری افزود: کار در حوزه جوانان باید مستمر و پویا باشد و از انجام اقداماتی که خروجی مورد انتظار را ندارد باید پرهیز کرد.
وی ادامه داد: رسانه‌های مکتوب و صدا و سیما، اداره کل ورزش و جوانان استان را در برگزاری هفته بزرگداشت جوان یاری دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: کشور قهرمانان متعددی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد اما پرورش پهلوانان با منش و خوی پهلوانی باید در دستور کار قرار گیرد.
نظری افزود: در برگزاری هفته جوان، نباید رویکردها فقط به سمت جوانان پسر باشد بلکه باید دختران جوان نیز مورد تجلیل قرار گیرند.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز گفت: جامعه به جد نیازمند نشاط اجتماعی است و نباید به کلی گویی پرداخت و انتظار است تا با تشکیل جلسات کارشناسی دقیق، برای مخاطب شناسی و هدفمندکردن امور، از ظرفیت جوان بیشتر استفاده شود.
محمدرضا جعفری افزود: واقعیت این است که مسایل جوانان فهرست‌بندی شده است و نباید دوباره کاری انجام شود زیرا اکنون اشتغال، ازدواج و مسکن از اولویت‌های این قشر است.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: فضای اخیر کشور نشان می‌دهد باید تغییر نگرش در حوزه جوانان صورت گیرد و تدابیر لازم برای این قشر موثر، اتخاد شود.
مسعود پیرایش افزود: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان حلقه میانی وظایف مهمی را برعهده دارند و این نهادهای مردمی می‌توانند در کنار ورزش و جوانان اهداف و برنامه‌های این اداره کل را پیش ببرند و گسل‌های موجود بین جوانان را رفع کنند.
وی بیان کرد: لزوم بازنگری در حوزه جوانان و عبور از تصمیمات سنتی و تدبیر برای رفع موانع قشر جوان مورد توجه است.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: امید آفرینی و نشاط در جامعه به خصوص بین نسل جوان محور برنامه‌های این اداره کل است و از تمام ظرفیت برای تحقق این مهم استفاده می‌شود.
پیرایش افزود: اعتبار مناسبی برای برگزاری ویژه برنامه‌های هفته جوان در استان پیش بینی شده تا جشن‌هایی مناسب و باکیفیت در این هفته اجرا شود.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: ۲۳۰ ویژه برنامه برای بزرگداشت هفته جوان استان پیش بینی شده است.
مرتضی امیدی افزود: امسال در تمام شهرستان‌های استان، جشن ویژه جوانان برگزار می‌شود و در اراک به عنوان برنامه شاخص، جشن بزرگی تدارک شده است.
وی بیان کرد: ۱۵ اسفند جشن روز جوان در اراک برگزار و ۱۲ جوان موفق در بخش‌های قرآنی، هنری، کارآفرینی و توانایی خاص معرفی می‌شوند.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: تجلیل از جوانان شاغل در دستگاه‌های اجرایی، توزیع ۵۰۰ شاخه گل در سطح شهرها به جوانان، عضویت رایگان در کتابخانه‌های استان، بزرگداشت حفاظت محیط زیست، نشست صمیمانه با دانشجویان، کاشت نهال به نام شهدا در دره گردو اراک با عنوان باغ شهدا از جمله برنامه‌های تدارک شده در هفته جوان استان مرکزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار