معاون راهداری اداره‌کل راهداری البرز از آغاز طرح ویژه راهداری نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ 02 March 2023

به گزارش «تابناک البرز» حمید پرورشی اظهار کرد: برای آمادگی قبل از سفرهای نوروزی عملیات ویژه راهداری با هدف ارتقا و ایمنی راه‌ها اعم از لکه‌گیری، روکش آسفالت، شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی در راه‌های البرز در حال انجام است.
وی افزود: انجام عملیات ایمن‌سازی و آشکارسازی راه‌ها با اولویت نقاط پرتصادف، تعمیر سیستم‌های روشنایی و چراغ‌های چشمک‌زن، آشکارسازی دماغه‌های اولویت‌دار با نصب تجهیزات ترافیکی، خط‌کشی راه‌ها، نصب گارد ریل و نیوجرسی، نصب علائم و تابلوهای اخطاری و انتظامی، نصب تابلوهای اطلاعاتی با هدف اطلاع‌رسانی و سهولت تردد مسافران در محورهای استان از جمله اقداماتی است که پیش از آغاز طرح نوروزی در دست انجام است.
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان در این ایام نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد، تصریح کرد: البرز شاهراه مواصلاتی ۱۴ استان کشور است و این جایگاه حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان را به ویژه در ایام نوروز بیشتر می‌کند.
وی در ادامه به برگزاری جلسات متعدد و برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی بهتر به مسافران با همکاری سایر دستگاه‌های امداد جاده‌ای اشاره کرد و گفت: در این جلسات ضمن شناسایی نقاط مستعد تصادف برنامه‌ریزی جهت استقرار و گشت‌زنی مؤثر خودروهای امداد جاده‌ای شامل پلیس‌راه، راهداری، هلال‌احمر انجام شده و همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای استقرار سایت‌های امداد جاده‌ای در طول راه‌های شریانی و پرتردد صورت گرفته است.
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز در پایان با بیان اینکه سهم عمده تصادفات در محورهای مواصلاتی البرز ناشی از سرعت زیاد واژگونی ناشی از خواب‌آلودگی است، تأکید کرد: از رانندگان تقاضا داریم تا علاوه بر رعایت نکات ایمنی ضمن توجه به پیام تابلوها و علائم جاده‌ای در رانندگی هوشیارانه‌تر عمل کرده و این پیام‌ها را جدی بگیرند و حتما بعد از هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه در مکان‌های ایمن مثل مجتمع‌های خدماتی-رفاهی استراحت کرده و سپس به سفر خود ادامه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار