در مراسم رونمایی از نخستین استودیوی تجربه فین تک گروه داده‌پردازی بانک پارسیان مطرح شد؛
با حضور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آیین رونمایی از نخستین استودیوی تجربه فین تک گروه داده‌پردازی بانک پارسیان روز سه شنبه ۹ اسفندماه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴ 28 February 2023

به گزارش خبرنگار تابناک تهران، کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان در این مراسم با اشاره به ایجاد سازوکار‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بانک پارسیان در حوزه فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان همکاری خوبی را با معاونت علمی تعریف و اجرایی کرده است. در حوزه‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و راهکار‌های نوآورانه مالی گام‌های خوبی برداشته شده و بانک پارسیان تلاش می‌کند همراه خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.
وی با اشاره به ایجاد استودیو تجربه برای حمایت از استارتاپ‌های این حوزه عنوان کرد: اولین صندوق خطرپذیر خیریه در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان توسط بانک پارسیان ایجاد شده و در حوزه آب‌های ژرف نیز تفاهم نامه‌ای بین معاونت علمی و این مجموعه در حال اجرا است.

بانک پارسیان پیشگام در حوزه دانش‌بنیان / آینده اقتصادهای خواهان توسعه معطوف به دارایی‌هایی نامشهود است
پرویزیان تأکید کرد: بانک پارسیان ظرفیت و خدمات رسانی مناسبی را در حوزه دانش‌بنیان انجام داده است. این فرآیندی که به صورت برنامه ریزی شده طی دو سال گذشته در داده‌پردازی بانک انجام شد سرعت بیشتری گرفته تا تبدیل به محصول قابل‌ارائه به‌عنوان یک خدمت شود.
استودیو تجربه داده‌پردازی بانک پارسیان یک مرکز نوآوری واقعی است
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در این مراسم با تأکید بر این‌که می‌بایست از ظرفیت مفاهیمی، چون فین تک، مرکز نوآوری و پارک‌های فناوری در مسیر ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود استفاده شود، ادامه داد: در زیست‌بوم فناوری و نوآوری مفاهیم و عناوین متعددی را مورداستفاده قرار داده‌ایم، اما اغلب پیش از آن‌که از مفهوم قبلی به‌طور کامل و صحیح استفاده کنیم، مفهومی جدید را به کار می‌بندیم؛ بنابراین باید از تجربه‌های قبلی بهره برد و مفاهیم موجود را به شکل واقعی و کاربردی به کاربرد.
وی با تأکید بر این‌که در بسیاری از موارد باید یادگیری در اولویت باشد و نیازی به ایجاد و تجربه دوباره مفهومی تازه نیست، افزود: مرکز نوآوری مفهومی از همین جنس است. مراکز نوآوری در اتصال به صنعت و در دل صنایع همچون صنعت بانکداری شکل می‌گیرند تا ارزش‌های نوظهوری مانند دارایی‌های فکری و نامشهود را به صنعت تزریق کنند.
دهقانی با اشاره به این‌که مراکز نوآوری پیونددهنده مسائل و نیاز‌ها به پاسخ‌های نوآورانه هستند، عنوان کرد: از فرآوری دانش، فناوری به دست می‌آید و از تلفیق چند فناوری نوآوری شکل می‌گیرد. دانشگاه‌ها تولیدکننده نوآوری به شمار می‌روند و مراکز نوآوری، نیاز صنایع را به نوآوری پیوند می‌دهند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که فین تک‌ها و مفاهیمی همچون استودیو تجربه نیز رسالتی از همین جنس دارند افزود: امیدوارم این مجموعه استودیو تجربه، یک مرکز نوآوری واقعی باشد که بین نیاز و حل مساله ارتباط ایجاد کند. فین تک‌ها جزو آن مفهوم‌هایی هستند که اگرچه به آن بسیار پرداخته‌ایم، ولی کمتر در شکل‌گیری و توسعه آن اقدام کرده‌ایم.

بانک پارسیان پیشگام در حوزه دانش‌بنیان / آینده اقتصادهای خواهان توسعه معطوف به دارایی‌هایی نامشهود است
وی با اشاره به اینکه ضرورت توجه به دارایی‌های نامشهود، در اقتصاد دانش‌بنیان اولویت اصلی به شمار می‌رود، ادامه داد: امروزه سرمایه‌های فیزیکی و سخت‌افزاری در حال ثبات ارزش بوده یا از حیث ارزش رو به نزول گذاشته‌اند. در نقطه مقابل افول منابع فیزیکی و دارایی‌های ثابت، دارایی‌های غیر فیزیکی و نامشهود موردتوجه کشور‌های توسعه‌یافته قرارگرفته‌اند. جهت‌گیری دنیا به سمت‌وسوی ارزش‌گذاری روی دارایی‌های نامشهود است و بسیاری از این مراکز نوآورانه، در امتداد مدیریت و نظارت آن دارایی‌های نامشهود شکل می‌گیرند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری بابیان این‌که افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی در گروی توجه به اهمیت و ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود است، افزود: ستون استواری اقتصاد دانش‌بنیان دارایی‌های نامشهود است و در کشور‌های دنیا، ارزش‌گذاری و توجه به دارایی‌های نامشهود سهم قابل‌توجهی از اقتصاد دارد و این در حالی است که سهم این حوزه در کشور ما کم‌تر از ۳ درصد است.
وی همچنین افزود: استفاده از دارایی‌های نامشهود در آینده‌ای نه‌چندان دور، در اقتصاد کشور نقش‌آفرین اصلی خواهد بود و شرکت‌هایی موفق خواهند بود که از امروز با رویکرد نوآورانه در این مسیر پیشگام باشند.
استودیو تجربه تکمیل زنجیره نوآوری اکوسیستم بانک پارسیان است
علی موسوی معاون نوآوری و فن‌آوری گروه داده‌پردازی پارسیان نیز در این مراسم بابیان اینکه استودیو تجربه تکمیل زنجیره نوآوری اکوسیستم بانک پارسیان است، تصریح کرد: در این مجموعه سعی می‌کنیم از تیم‌هایی که دارای تجربه‌ای موفق هستند در خانواده بانک پارسیان استفاده کنیم و بتوانیم از تجربیات مدیران بانک‌ها برای بهبود محصولات نیز بهره‌مند شده تا از دل این همکاری، بتوانیم یک محصول جدید و مناسب تولید کنیم.
وی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر با برخی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید دیتا و مجموعه تحلیل متن‌های شبکه‌های اجتماعی برای پیش‌بینی در حوزه بازار، و با شرکت کاسپین به‌عنوان بازوی فناوری بانک و مجموعه آمیزه که کمک بسیاری در ایجاد شعب مجازی بانک می‌تواند داشته باشد به‌عنوان شرکت‌هایی قوی در حوزه اکوسیستم نوآوری کشور، همکاری داریم.
گفتنی است؛ راهبری سیاست‌گذاری و اجرای برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت نرم‌افزاری و فناوری اطلاعات و ارتباطات، ورود به عرصه‌های نوین تجارت الکترونیک، راهکار‌های نوین مالی و ورود به فناوری‌های نوظهور ازجمله هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و زنجیره بلوکی از برنامه‌های داده‌پردازی پارسیان به شمار می‌رود.
اینو‌پارس درگاه ورودی طرح‌های نوآورانه حوزه فین تک در داده‌پردازی پارسیان است و تلاش می‌کند با در کنار هم قراردادن اجزای یک اکوسیستم مالی، به استارت‌ها در جذب سرمایه مادی و سرمایه هوشمند، به توسعه و پیشرفت‌شان کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار