دادستان کلیبر گفت: تجهیز مناطق حفاظت شده به دوربین های پیشرفته مطمئنا در راستای پیشگیری از شکارهای غیر مجاز موثر و مفید خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸ 28 February 2023

به گزارش تابناک تبریز، جواد حقویردی‌پور صبح امروز در حاشیه بازدید از مناطق حفاظت شده کلیبر، در جمع محیط‌بانان اداره محیط زیست، اظهار کرد: صیانت و حفاظت از محیط زیست عبادت بوده و محیط بانان کسانی هستند که این کار را با تمام وجود و علاقه و با عشق به حیاط وحش خود انجام می‌دهند.

وی گفت: با توجه به وسعت زیاد مناطق حفاظت شده شهرستان کلیبر و خداآفرین و تنوع حیات وحش منطقه متاسفانه فقدان نیروی انسانی و ماشین آلات کافی موجب شده تا افرادی فرصت طلب و سودجو از این ضعف، سوءاستفاده کرده و گاه و بیگاه با ورود به مناطق حفاظت شده اقدام به شکار غیرمجاز گونه‌های حیوانی کمیاب موجود در منطقه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کلیبر، ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی محیط بانان و نگهبانان مناطق حفاظت شده، ادامه داد: همکاران فداکار محیط زیست با چنین سختی کاری باید از حقوق کافی برخوردار باشند تا بتوانند با کمترین دغدغه مالی و با تمام وجود همچون سرباز از محیط زیست پاسداری کنند.

وی تأکید کرد: تجهیز مناطق حفاظت شده به دوربین های پیشرفته لازم و ضروری است و این کار مطمئنا در راستای پیشگیری از شکارهای غیر مجاز موثر و مفید خواهد بود و راه سوء استفاده برای افراد متخلف که اقدام به شکار می کنند بسته خواهد شد.

حقویردی پور خاطرنشان کرد: به کسانی که قصد ورود به مناطق حفاظت شده به منظور شکار غیرمجاز دارند متذکر می شوم که عاقبت و پایان کار این افراد با قانون خواهد بود.

وی ادامه داد: به کسانی که به قصد شکار غیرمجاز اقدام به تجاوز به مناطق حفاظت شده می کنند اعلام می دارم با تمام توان و به صورت قانونی از این حیات وحش و کسانی که از آن پاسداری می‌کنند پاسداری و حمایت خواهیم کرد و با قانون شکنان به شدت برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کلیبر در ادامه با حضور محیط بانان تلاشگر مناطق حفاظت و رئیس اداره محیط زیست شهرستان همچنین جمعی از کارکنان دادگستری کلیبر به منظور پیشگیری از شکار، ضمن اعلام حضور در این منطقه بیش از ۲۰ کیلومتر پیمایش در مناطق حفاظت شده صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :