سردار اسلامی با اعلام خبر برپایی جشنواره فانوس گفت: هفتمین دوره از جشنواره ملی فانوس با هدف معرفی هنرمند متعهد و انقلابی و بیان حماسه آفرینی دوران دفاع مقدس برپا می شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 28 February 2023

به گزارش «تابناک البرز» سردار ابوالفضل اسلامی در جریان برپایی هفتمین دوره از جشنواره فانوس گفت: مشارکت گسترده در جریان برپایی هفتمین دوره از جشنواره ادبی فانوس ادای دین به شهداء دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز افزود: میان هنرمند دینی متعهد با هنرمندی که تنها به دنبال چهره شدن است تفاوت بسیاری وجود دارد از این رو تمایز میان ابعاد هنر انقلابی و هنر خودنمایی با در نظر گرفتن ابعاد هنری وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه هنرمند اظهار کرد: جشنواره فانوس در 6 بخش اصلی هنرهای نمایشی، تجسمی، سینمایی، موسیقی و سرود، رادیویی و بخش ویژه دانش آموزان برپا می شود.

به گفته وی، دانش آموزان به عنوان مهمترین بخش این جشنواره محسوب می شوند چرا که ادامه دهنده و الگوبردار نسل حماسی ایثارگران و شهداء هستند و سبک و سیره شهداء می تواند به واسطه آنان در قالب یک گفتمان فرهنگی و انقلابی تلقی شود.

وی اظهار کرد: موضوع هایی که برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است شامل نقش ولایت و رهبری در پیشبرد اهداف انقلاب و تداوم آن، نقش بانوان، نوجوانان و جوانان در دوران دفاع مقدس، سبک زندگی ایثارگران و شهدآء است.

مدیر بنیاد حفظ آثار و ارزش های دوران دفاع مقدس استان البرز خاطرنشان کرد: رسانه ها نیز در جریان برپایی این دوره از جشنواره سهم ممتازی از نظر اطلاع رسانی دارند تا شاهد برپایی هرچه بهتر این جشنواره فرهنگی و معنوی در استان البرز باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار