رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی ازشناسایی فردی که از یک دانشجویی به بهانه چاپ مقاله کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲ 26 February 2023

به گزارش تابناک تبریز، محسن محمودی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با مراجعه یکی از هموطنان به پلیس فتا استان با بیان اینکه در فضای مجازی از وی مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری شده، از پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

وی گفت: در راستای رسیدگی به موضوع اعلامی و احقاق حق شهروند بزه دیده، بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. 

محمودی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه صورت گرفته پیرامون موضوع مشخص گردید شاکی برای اینکه مقاله خود را بدون نوبت و سریع به چاپ برساند به دنبال مشاوره و کسب اطلاعات در این خصوص در فضای مجازی بوده که در این حین با فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شود و جهت انجام کارهای چاپ مقاله با وی ارتباط برقرار می.کند.

وی افزود: کلاهبردار سایبری که خود را سردبیر یکی از مجلات مهم معرفی کرده بود به قربانی اعلام می‌کند که نیازی به پرداخت هزینه بابت مشاوره نیست اما جهت چاپ سریع مقاله باید مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال باید به حساب اعلامی پرداخت نماید که قربانی برای حل مشکل خود مبلغ مذکور را طی چند مرحله به حساب وی واریز و دیگر جوابی از فرد کلاهبردار دریافت نمی‌کند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی بیان داشت: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان این پلیس و استخراج مستندات لازم و ادله دیجیتال، فرد کلاهبردار شناسایی و اقدامات قضائی لازم در این خصوص صورت گرفت. 

این مقام انتطامی ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا استان مبلغ کلاهبرداری به حساب فرد قربانی عودت داده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت:کاربران در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه و کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار