رییس کل دادگستری گلستان گفت: در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب، ۶۴ آب‌بندان‌ پس از پایان فصل برداشت ماهی با همکاری مالکان و پیگیری دادستان گنبدکاووس، آب منطقه ای و فرمانداری و انتظامی این شهرستان تخریب شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 26 February 2023

به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حیدر آسیابی اظهار کرد: با تخریب این تعداد آب‌بندان بیش از ۵ میلیون مترمکعب آب موجود در این سازه‌های غیرمجاز رها شد.

وی بیان کرد: به جز این آب‌بندان‌ها، ۷۵ آب‌بندان غیرمجاز با ظرفیت آبگیری ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در بستر رودخانه گرگانرود شناسایی شد که با آبگیری آن‌ها، آبی به پایین دست رودخانه و زمین‌های این منطقه سرازیر نمی‌شود.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: آب ذخیره شده در این آب‌بندان‌ها در حالی برای پرورش ماهی استفاده می‌شد که زمین‌های کشاورزی پایین دست این رودخانه به علت کم آبی، خسارت می‌دیدند و مخزن سد وشمگیر در مسیر انتهای گرگانرود هم آبگیری نمی‌شد.

آسیابی ادامه داد: با درخواست کشاورزان، از منظر حقوق عامه از طریق شورای حفظ حقوق بیت المال استان به این موضوع ورود و این تعداد آب‌بندان غیرمجاز تخریب شد.

وی افزود: مابقی این سازه‌های غیرمجاز تا پایان اسفند تخریب می‌شود.

وی به مالکین این آب‌بندان‌های غیرمجاز هشدار داد اگر بار دیگر اقدام به ساخت و آبگیری آب‌بندان‌های تخریب‌شده کنند برای آنان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

ساخت آب‌بندان‌های غیرمجاز در مسیر رودخانه گرگانرود، کشاورزی پایین دست این رودخانه را در معرض نابودی قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار