مجمع انتخابات هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کردستان برگزار و "هیرش اسماعیل‌زاده" با اکثریت آرا به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 26 February 2023

به گزارش تابناک کردستان، مجمع انتخابات هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان روز یکشنبه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان کردستان و اعضای رسمی مجمع در سنندج برگزار شد که در پایان «هیرش اسماعیل زاده» تنها کاندیدای این مجمع ۱۲ رای از مجموع ۱۲ رای ماخوذه را کسب کرد و به مدت چهار سال به سمت رییس جدید این هیات انتخاب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم بر لزوم برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در طول سال تاکید کرد و افزود: این جشنواره ها باید در هر شهرستان و به فراخور آیین و سنت آن منطقه برگزار شود.

حامد جولایی با بیان اینکه این جشنواره در سنندج نیز با کمک شهرداری برگزار شود، یادآور شد: دولت کارهای خوبی در زمینه ورزش روستایی در استان انجام داده است.

وی ادامه داد: امسال حدود ۱۲ خانه ورزش روستایی در شهرستان های مختلف استان تجهیز شد و احداث چمن مصنوعی در روستاها نیز در دستور کار است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اضافه کرد: قرار است از اسفند جاری تا سال ۱۴۰۲ احداث حدود ۲۲ چمن مصنوعی در روستاها با بیش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار، شروع شود.

جولایی از هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خواست توجه ویژه ای به شهرستان ها داشته باشد و اظهار کرد: می توان در هر شهرستان، بازی های بومی محلی را با حضور استان های همجوار برگزار کرد.

وی احیای بازی  های بومی محلی را در استان ضروری دانست و افزود: هیات ضمن تعامل با شهرداری ها و دهیاری ها باید ارتباط خوبی هم با فدراسیون داشته باشد، چرا که داشتن رتبه ۳۱ در کشور برای کردستان جای بسی تاسف است.

وجود ۲۰۰ خانه ورزش روستایی در کردستان

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کردستان هم بر ضرورت وجود امکانات ورزشی در روستاها تاکید کرد و افزود: استان به واسطه بهره مندی از جمعیت زیاد نیروی جوان، ظرفیت بالایی برای احیا بازی های بومی محلی دارد.

اسماعیل زاده احیای بازی های بومی محلی را میراثی گرانبها دانست و یادآور شد: یکی از مهمترین اهداف این هیات، ثبت بازی های بومی محلی استان در فدراسیون است.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است به دنبال آن، نسبت به گردآوری اطلاعات و تدوین قوانین این بازی ها، نسبت به ثبت جهانی آن اقدام کنیم.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کردستان ادامه داد: توسعه سازماندهی هیات های شهرستانی به عنوان بازوان هیات استان، در دستور کار است.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه ساختار تشکیلاتی در همه شهرستان های استان وجود دارد، اضافه کرد: تاکنون حدود ۲۰۰ خانه ورزش روستایی در نقاط مختلف استان راه اندازی و تجهیز شده که ۱۱ مورد آن مربوط به امسال است.

بیش از ۶۴ هزار ورزشکار کردستانی سازمان یافته و بیمه شده در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار