رییس پلیس راه کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ۲۹۵ فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان روی داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد بیشتر است.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 26 February 2023

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ عیسی گوهری روز یکشنبه در دومین جلسه راهبری تصادفات استان کردستان در سنندج با بیان اینکه امسال میزان تصادفات برون شهری در استان ۱۵ درصد افزایش یافت اظهار کرد: سال قبل در مجموع ۲۸۲ فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های کردستان ثبت شد.

وی رتبه کردستان را از لحاظ طول راه‌ها، سی‌ام کشور اعلام کرد و یادآور شد: با این وجود در زمینه بروز تصادفات، رتبه ۱۸ کشور را داریم که جای تامل دارد.

رییس پلیس راه کردستان با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو با ۲۷ درصد و انحراف به چپ با ۱۴ درصد است، ادامه داد: محور سنندج به همدان با وجود چهار خطه بودن ۱۵ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ گوهری یادآور شد: ۱۰ درصد تصادفات برون شهری مربوط به محور سنندج - کرمانشاه، ۱۰ درصد سقز - دیواندره، هشت درصد سنندج - دیواندره و سنندج- مریوان ۶ درصد، سقز - بانه چهار درصد، سقز به بوکان سه درصد، بیجار به دیواندره سه درصد، بیجار - زنجان ۲ درصد و سقز - بوکان سه درصد است.

وی ۴۳ درصد تصادفات را ناشی از واژگونی و سرعت زیاد عنوان کرد و گفت: ۸۵ درصد تصادفات در هوای صاف و پایدار اتفاق می‌افتد.

رییس پلیس راه کردستان اضافه کرد: ۶۲ نقطه حادثه‌خیز در استان وجود دارد که از این تعداد، ۲۸ نقطه به عنوان نقاط پرتصادف و ۳۲ نقطه نیز به عنوان نقاط دارای تصادف ثبت و مراحل کدگذاری و آشکارسازی آن انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار