مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: ۳۶ هزار و ۲۸ نفر از شهروندان قزوینی از ابتدای امسال تاکنون خون خود را به بیماران اهدا کردند.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ 26 February 2023

به گزارش تابناک قزوین، عباس طالبیان، مدیرکل انتقال خون استان گفت: ۳۶ هزار و ۲۸ نفر از شهروندان اهدای ۳۶ هزار واحد خون در استان قزوینقزوینی از ابتدای امسال تاکنون خون خود را به بیماران اهدا کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل در قزوین ۰.۹ درصد رشد پیدا کرده است.

وی افزود: طی مدت مشابه سال گذشته ۳۵ هزار و ۷۰۰ تن از شهروندان قزوینی خون اهدا کرده بودند.

طالبیان با بیان اینکه مراجعه برای اهدای خون در قزوین امسال نسبت به سال گذشته نزدیک به هشت درصد رشد داشته، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ هزار و ۳۳۸ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده اند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۴۵ هزار و ۶۹۶ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین در خصوص افرادی که با وجود مراجعه به پایگاه‌ها موفق به اهدای خون نشدند، گفت: پیش از اهدا پزشکان افراد داوطلب را معاینه می‌کنند و در صورتی که از حیث سلامت و یا بهداشتی مشکلی برای اهدا داشته باشند از خون گیری فرد جلوگیری خواهند کرد.

طالبیان تصریح کرد: ۲۰ هزار و ۵۳۵ تن از افرادی که امسال در استان قزوین خون اهدا کردند اهداکنندگان مستمر هستند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین در نوروز پذیرای اهداکنندگان خواهند بود، گفت: برنامه و ساعات پذیرش اواخر اسفند ماه به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.

 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار