شاهرود- فرماندار شاهرود با بیان اینکه نیم میلیون نهال در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: این نهال ها بنا به اقلیم و جانمایی اداره منابع طبیعی در نقاط مختلف کاشت خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 26 February 2023

ابوطالب جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه یکی از تکالیف دولت سیزدهم به مدیران توجه به فضای سبز است، تاکید کرد: در دولت مقرر شده که در طول چهار سال قریب به یک میلیارد نهال تولید شود که این به معنای تولید سالانه ۲۵۰ میلیون قطعه نهال است که به تناسب برای استان‌ها و شهرستان‌ها نیز سهمیه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان دو مرکز شامل شهرستان سمنان و شاهرود مسئول تولید نهال هستند، افزود: بازدیدهایی از محصول تولید نهال در شهرستان شاهرود صورت گرفته که نشان می‌دهد وضعیت نسبتاً خوبی بر این مراکز تولیدی حاکم است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه در شهرستان شاهرود نیم میلیون اصله نهال تولید خواهد شد، تاکید داشت: بخشی از این نهال‌ها به صورت غرس و بخش دیگری به صورت قلمه کاری تولید و در مکان‌هایی که منابع طبیعی آنها را مشخص خواهد کرد کاشت خواهند شد.

جلالی با بیان اینکه بخشی از نهال‌های تولیدی در نهالستان شهرستان شاهرود، درختان مثمر وحشی را تشکیل می‌دهند، افزود: بخش دیگری از این درختان غیر مثمر خواهند بود که بنا به اقلیم منطقه و سازگاری آن، تولید و در نهایت کاشت خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار