رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: پایگاه هوایی اورژانس با انجام ۲ ماموریت جان سه مصدوم زنجانی را در ارتفاعات طارم علیا نجات داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ 26 February 2023

داریوش تقی لو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی درخواست مرکز فوریت های پزشکی شهر زنجان، تیزپروازان پایگاه هوانیروز در یک عملیات مردم یاری با یک فروند بالگرد ۲۱۴ اورژانس ۱۱۵ و انجام ۲ سورتی پرواز عازم مامویت شدند.

وی اضافه کرد: مادربزرگ ۸۰ ساله ای که دچار سکته مغزی شده بود، پدر ۳۷ ساله و مادر ۲۳ ساله ای که به علت تصادف دچار مصدومیت شدید شده بودند و نیاز فوری به مراقبت های ویژه داشتند از مناطق کوهستانی و صعب العبور ارتفاعات زنجان (طارم علیا) به بیمارستان آیت الله موسوی منتقل و جان این افراد از مرگ نجات داده شد.

این مسوول ادامه داد: در حال حاضر ۶۳ پایگاه فوریت های پزشکی در استان فعال است که از این تعداد ۴۰ پایگاه جاده ای، ۲۲ پایگاه شهری و یک پایگاه دیگر نیز اورژانس هوایی است.

تقی لو با بیان اینکه در زمان حاضر اورژانس استان ۱۰۷ دستگاه آمبولانس دارد و در انجام ماموریت ها به کارگیری می شود، ادامه داد: اورژانس استان ۴۸۰ نیروی انسانی دارد که در تمامی پایگاه‌های استان اعم از جاده ای و شهری در حال خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه با جانمایی استاندارد پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در این استان، زمان رسیدن به بالین بیمار به کمتر از استانداردهای کشوری رسیده است و این موضوع اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت های شهری و جاده ای استان به میانگین پنج دقیقه در شهر و ۱۱ دقیقه در جاده ها رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار