معاون امور کتابخانه‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی اعم از نهادی و مشارکتی در این استان فعال است.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 26 February 2023

حسین رحمانی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۵ باب کتابخانه در مناطق روستایی واقع شده است که به عنوان تنها مرکز فرهنگی روستا محسوب می شود.

رحمانی زاده با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک باشگاه اجتماعی فرهنگی این ظرفیت را دارد که به مسائل آموزشی و فرهنگی ورود پیدا کند، افزود: در کتابخانه‌های عمومی با وجود برگزاری برنامه ها و کارگاه های متعدد آموزشی، همچنان جای کار فرهنگی زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به یک طرح جدید برای استفاده بیشتر از ظرفیت کتابخانه های عمومی استان، گفت: مرکزی به عنوان کلینیک خواندن در کتابخانه‌های عمومی استان برای مشاوره در زمینه خواندن، کتاب‌درمانی و سیر مطالعاتی با حضور روانشناسان راه اندازی می‌شود.

این مسوول افزود: درصدد هستیم با تامین فضای مناسب، این کلینیک را در کتابخانه سهروردی زنجان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: این کلینیک به مثابه مرکزی برای مشاوره است و در آن با حضور روانشناسان تلاش می شود تا مهارت های خواندن در این افراد تقویت شود.

رحمانی زاده افزود: در این مرکز همچنین مشاوره های تحصیلی، مطالعاتی، کلاس ها و کارگاه های متعددی با حضور روانشناسان برای مراجعان برگزار می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار