معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: تحصیل کودکان کار و خیابانی معرفی شده از سوی بهزیستی در استان رایگان است و کارت آموزش برای افراد فاقد شناسنامه یا برگه هویت و نیز صدور گواهینامه آموزشی برای آنها در چارچوب مقررات صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 26 February 2023

مریم کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صدور بیمه نامه سلامت برای کودکان کار و خانواده های آنان نیز رایگان است و خانواده های این افراد می توانند با ارایه معرفی نامه بهزیستی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: حمایت از کودکان کار و خیابان و خانواده آنها به منظور از بین بردن کار کودک با تاکید بر رعایت رویکرد حمایت از کودک و در چهارچوب اهداف کمی تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه صورت می گیرد که از اهداف اصلی طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابانی است.

این مسوول ادامه داد: در این برنامه بر تامین نیازهای اولیه برای رشد و شکوفایی، افزایش کیفیت زندگی، استقلال نسبی کودکان کار و خیابان و خانواده های آنها با اولویت بازگشت کودک به مدرسه و با استفاده از رویکردهای اجتماع محور و تاب آوری ویژه هر کودک تاکید شده است.

وی، به نحوه ساماندهی کودکان و نوجوانان کار و خیابانی اشاره کرد و گفت: سن کودکان به صورت زیر هفت سال، بین هفت تا ۱۵ و بین ۱۵ تا ۱۸ سال تفکیک و برای هر گروه برنامه ای در نظر گرفته می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون در مرکز کودکان کار و خیابانی تحت نظارت بهزیستی، کلاس های تقویتی، آموزش مهارت های زندگی برای کودکان و آموزش مهارت های زندگی و سبک های فرزندپروری برای مادران به طور مستمر تشکیل می شود.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی با توجه به وظایف ذاتی خود کودکان و نوجوانان کار و خیابانی را به دلیل وضعیت اجتماعی و مشکلات خاص در نظر دارد و طی ۲ دهه اخیر بر حسب وظیفه ذاتی خود با جدیت در این حوزه ورود کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار