بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: سامانه «مدیریت پنجره واحد زمین» در آینده نزدیک در استان خراسان شمالی راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 26 February 2023

رضا براتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه «مدیریت پنجره واحد زمین» در آینده نزدیک در استان خراسان شمالی راه اندازی می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: با وجود این سامانه از جرایم مرتبط با زمین خواری و تغییر کاربری‌های غیرمجاز پیشگیری خواهد شد.

وی با اشاره به نقش بازدارنده و پیشگیرانه این سامانه در راستای جلوگیری از توسعه جرایم مرتبط با زمین خواری در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی، گفت: شفافیت در ضوابط و سازوکارهای مربوط به نحوه اجرای قوانین و مقررات پیش بینی شده در حوزه املاک و مستغلات در سطوح خرد و کلان وجود ندارد.

براتی زاده گفت: با توجه به اینکه بخش مهمی از مفاسد در این حوزه‌ها از برخی تخلفات در صدور مجوزها و یا ابهامات در استعلامات ناشی می‌شود لذا به نظر می‌رسد وجود سامانه «مدیریت پنجره واحد زمین» می‌تواند به عنوان یک راهکار کلیدی در دو بعد پیشگیری و مقابله با زمین خواری و همچنین جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز نقشی سازنده داشته باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار