مدیر کل فنی و حرفه‌ای بوشهر:
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در سال جاری با برگزاری ۸۷۲ دوره آموزشی در محیط کار واقعی زمینه اشتغال مهارت آموختگان فراهم شده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ 26 February 2023

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالمجید دراهکی صبح یکشنبه در نشست برنامه ریزی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در بنگاه‌های اقتصادی استان، با اشاره به نقش مهارت‌آموزی در پیشرفت و توسعه استان و موفقیت جوانان اظهار داشت: طرح آموزش کار در محیط واقعی یا همان استاد و شاگردی قدیم را در سطح استان بوشهر در جهت جذب حداکثری جوانان در بازار کار را به صورت ویژه در دست اجرا داریم.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای مهم بازار کار به ویژه با تخصصی شدن مشاغل و کسب و کارها نیروی کار ماهر، متخصص و آموزش دیده است، افزود: در دنیای امروز افرادی که در رشته‌های پرتقاضا در بازار کار دارای مهارت کافی و لازم هستند کمتر از سایر افراد در معرض بیکاری قرار دارند و بالعکس افرادی که فاقد هرنوع مهارتی هستند به دلیل محدود بودن فرصت‌های شغلی در بخش‌های اداری و دولتی ولو با داشتن مدارک دانشگاهی فرصت چندانی برای ورود به بازار کار پیدا نمی‌کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد مهارت آموختگان در محیط کار واقعی جذب همان بنگاه اقتصادی می‌شوند.

وی اضافه کرد: این طرح قدیمی را با استفاده از تجربه دیگر کشورها و خودمان در داخل به‌روزرسانی و جدید کردیم و مسائل و مشکلاتی را که قبلاً بوده است از جمله مسائل کارفرمایی، بیمه و تأمین اجتماعی را برطرف کردیم تا زمینه اشتغال مهارت آموختگان برطرف شود.

دراهکی مهارت‌آموزی را سرحلقه زنجیره سعادتمندی جوانان دانست و گفت: ما در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی پای کار آمده‌ایم و امیدواریم با کمک مردم، بخش خصوصی، دولت و افراد صاحب نفس با تشویق جوانان به مهارت‌آموزی، پای کار آمدن خیرین و بخش خصوصی مجموعه ما بیش از پیش همراهی شود.

وی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی را بهترین زمینه برای اشتغال جوانان دانست و افزود: افراد در این طرح با دریافت آموزش در محیط کار، مجموعه‌ای از مهارت‌ها را یاد می‌گیرند و در پایان گواهینامه آموزش فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر افزود: وقتی جوان ما فعالیت‌های کارفرما را مشاهد می‌کند که چگونه درآمدزایی دارد، انگیزه می‌گیرد تا زودتر کار را یاد بگیرد و مجموعه فنی و حرفه ای در این راستا برای سال جدید برای مهارت آموزی سه هزار نفر در این حوزه برنامه ریزی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار