رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مجوز صادرات ۱۰ هزار تن سیب‌زمینی به کشورهای همسایه صادر شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ 26 February 2023

به گزارش تابناک اردبیل، نادر تقی‌زاده صبح امروز در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: در سال‌های اخیر 90 درصد کشت سیب‌زمینی در استان اردبیل با هدف بهره‌وری بیشتر به سیستم آبیاری مدرن تجهیز شده و در این زمینه امسال 800 هزار تن سیب‌زمینی در دشت اردبیل تولید و روانه بازار می‌شود که انتظار می‌رود سال آینده این میزان به یک میلیون تن برسد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای بهره‌وری محصولات کشاورزی استان به عنوان اولویت مهم و اساسی است گفت: سیب‌زمینی‌کاران اردبیلی یک پنجم نیاز کشور را تامین می‌کنند و با توجه به اینکه متوسط تولید سیب‌زمینی در هر هکتار در دشت اردبیل 40 تا 45 تن است به دنبال ایجاد شرایط مستعد برای صادرات به استان‌های دیگر و سایر کشورهاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید بذر بومی متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی اردبیل باید مورد توجه واقع شود و کشت محصولات کشاورزی را با وضعیت آب و هوایی استان در نظر بگیریم که این ارقام متنوع با روش‌های علمی و ب صورت کشت بافت تولید در اختیار زارعان دشت اردبیل قرار داده می‌شود.

تقی‌زاده بیان کرد: در حال حاضر با کمبود سردخانه و انبار فنی نگهداری سیب‌زمینی مواجه هستیم و با توجه به اینکه حدود 800 هزار تن سیب‌زمینی در استان و مازاد بر مصرف بودن 650 هزار تن از تولیدات ملموس است باید در این زمینه نیازمندی‌ها را با مدیریت استفاده بهینه مورد توجه قرار دهیم.
وی تصریح کرد: کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان اردبیل و رفع مشکلات صادرات و گمرکی در استان به خصوص در مناطق سیب‌زمینی‌خیز کشور مشهود است که به همین منظور درصدد رفع مشکل تعهد ارزی، عوارض صادرات و مشکل کرایه حمل و نبود مشوق‌های لازم در این حوزه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مجوز صادرات 10 هزار تن سیب‌زمینی به کشورهای همسایه صادر شد و در حال حاضر نیز با توجه به شرایط موجود به دنبال تامین و ارتقای امنیت غذایی کشور هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار