خرید درب ورودی ساختمان، با توجه به تأثیر مستقیم آن بر نمای ساختمان و دکوراسیون فضای لابی، بسیار چالش برانگیز است. آنچه که معمولاً خریداران را در هنگام خرید درب ورودی ساختمان سردرگم می سازد، انتخاب جنس درب لابی است. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، مطالعه این بخش برایتان سودمند خواهد بود. پس با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۹۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ 25 February 2023

انواع جنس درب ورودی ساختمان

راهنمای انتخاب جنس درب ورودی ساختمان

همه ما می دانیم، آنچه که دوام و استحکام درب لابی را در برابر عوامل آسیب زا تضمین می کند، جنس درب است. هرقدر جنس مواد اولیه به کاررفته در درب لابی بهتر و با کیفیت تر باشد، خرابی در آن دیرتر رخ می دهد. علاوه بر این درب ورودی ساختمان، زیبایی خود را نیز مدیون جنس و متریال اولیه است. پیداست درب هایی که با متریال مستحکم و با کیفیت ساخته می شوند، شکل و شمایل زیبایی نیز دارند. در بحث پیرامون متریال برای درب لابی، می توان به مواد زیر اشاره نمود.

1.  درب ورودی ساختمان فلزی

فلز یکی از مقاوم ترین انواع متریال ها برای ساخت درب ورودی ساختمان است. این متریال می تواند به راحتی آثار مخرب ناشی از ضربه، سایش و نوسانات دمایی را خنثی کند. همچنین می تواند در برابر خط و خش و پاخوردگی نیز مقاومت بالایی نشان دهد. با اینحال فلز در برابر رطوبت مقاوم نیست و بلافاصله پس از تماس با آب و یا رطوبت محیط خارجی ساختمان، زیبایی اولیه خود را از دست می دهد.

برای حل این مشکل، امروزه سازندگان درب لابی فلزی، آن را به یک رویه ضد آب مجهز می سازند. این رویه می تواند تا سالیان سال از درب فلزی در برابر رطوبت و آب خوردگی محافظت کند. از درب های فلزی بسته به کیفیت ساخت و نوع طراحی آنان، در نمای ساختمانی مدرن و یا کلاسیک استفاده می شود.

برای مثال درب ورودی ساختمان آهنی که دارای فرفورژه های برجسته است، در نمای ساختمانی کلاسیک و درب های ساده استیل در نمای ساختمان های مدرن به کار می روند. درب لابی فلزی به طور مجزا دارای دسته بندی های مختلف است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر پرداخت.

انواع جنس درب ورودی ساختمان

·      درب ورودی فلزی استیل

درب های استیل یکی از زیباترین، شکیل ترین و لوکس ترین انواع درب ورودی ساختمان هستند. تنوع طرح و ساخت در این درب ها بسیار بالاست. شما می توانید انواع درب استیل را در رنگبندی های مختلف همچنین نقره ای، طلایی، مسی و ... سفارش دهید. همچنین می توانید درب استیل لابی را در فرم های کلاسیک و یا ساده استفاده کنید.

·      درب ورودی آهنی

درب های آهنی ارزان قیمت ترین انواع درب ها هستند که معمولاً برای استفاده در درب ورودی پارکینگ به کار می روند. با اینحال استفاده از درب آهنی در ورودی ساختمان های تجاری و اداری نیز رایج است.

2.  درب ورودی ساختمان شیشه ای

دسته دیگری از درب های با کیفیت و لوکس لابی، از متریال شیشه برای پوشش بدنه استفاده می کنند. شاید تصور کنید متریال شیشه نمی تواند در برابر ضربه، فشار و نفوذ سارقین مقاومت کند. این در حالیست که امروزه درب ورودی ساختمان شیشه ای به عنوان یکی از مقاوم ترین انواع درب ها شناخته می شود. چرا که شیشه به کار رفته در این درب، با شیشه های معمولی که در اطراف خود می بینید، تفاوت بسیاری دارد.

در طراحی و ساخت درب لابی شیشه ای از شیشه های سکوریت ضخیم، ایمن و نشکن استفاده می شود. این شیشه ها به راحتی تمیز شده و در اثر خط و خش و آلودگی های محیطی، زیبایی اولیه خود را از دست نمی دهند. معمولاً در ساخت درب لابی ساختمان های اداری و یا تجاری، از متریال شیشه به طور کامل در ساختار کلی درب استفاده می شود.

انواع جنس درب ورودی ساختمان

اما در درب ورودی ساختمان های مسکونی، این متریال در همراهی با سایر متریال های مقاوم همچون فلز و یا چوب به کار می رود. در واقع در ساخت درب ورودی ساختمان مسکونی از شیشه به عنوان عنصر تزئینی و دکوراتیو استفاده می شود. امنیت درب توسط متریال هایی همچون فلز و چوب تأمین خواهد شد. درب رُزا به عنوان تولیدکننده انواع ورودی ساختمان شیشه ای و استیل، استفاده از این درب ها را برای تأمین صد درصدی امنیت ساختمان توصیه می کند. شما می توانید برای سفارش انواع درب های مقاوم لابی با جنس اولیه مناسب، به فروشگاه اینترنتی این تولید کننده موفق، سر بزنید.

3.  درب ورودی چوبی

دسته دیگری از درب های ورودی ساختمان، از چوب و فرآورده های آن ساخته می شوند. این نوع درب ها دارای تنوع قابل توجهی از طرح و رنگ هستند. درب های چوبی با ایمنی بالا و مناسب، درب های ضد سرقت هستند که در لایه درونی خود از متریال فلز مقاوم بهره مند شده اند. در واقع در تولید و ساخت این نوع درب ها، بخش بیرونی به یک رویه مقاوم چوب مجهز شده و بخش داخلی آن به متریال مقاوم فلز مجهز می شود. بدین شکل، درب ضد سرقت چوبی می تواند ایمنی ساختمان های مسکونی و اداری را تأمین کند.

بسته به این که کیفیت چوب به کاررفته در درب لابی چوبی، تا چه میزان خوب و مطلوب باشد، ایمنی و زیبایی درب متفاوت خواهد بود. اساساً درب هایی که از متریال چوب طبیعی درختان مقاوم ساخته می شود، داراب کیفیت بالا و درب هایی که از فرآورده های چوبی همچون ام دی اف و یا کامپوزیت ساخته می شوند، کمترین میزان ایمنی و زیبایی را دارند. اما از آنجایی که درب ورودی ساختمان ساخته شده از چوب طبیعی درخت، قیمت بسیار بالایی دارد، خرید آن برای عموم مشتریان ممکن نیست.

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید درب ورودی ساختمان مناسب را برای ورودی ساختمان تجاری، اداری و یا مسکونی خود خریداری کنید، لازم است تا سراغ متریال های اولیه خوب و با کیفیت بروید. در میان انواع درب های ورودی، نمونه هایی که با فلز استیل ساخته می شود و از شیشه نیز به عنوان عنصر تزئینی استفاده می کنند، ایمن ترین درب شناخته می شوند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار