مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از راه‌اندازی اولین خانه یاریگران زندگی در استان خوزستان و شهر اهواز در راستای ارتقای شاخص‌های حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ 25 February 2023

مسعود حمیدی‌نژاد در جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان که امروز (۶ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: طرح توانمندسازی اجتماعی دانش‌آموزان با هدف افزایش میزان تاب‌آوری دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور اجرا شده است و در قالب این طرح، بیش از ۴ هزار و ۳۰۳ مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند که معادل ۶۰ درصد مدارس استان خوزستان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح نماد در سطح آموزش و پرورش استان خوزستان، ادامه داد: طرح نظام مراقبت اجتماعی یکی از طرح‌های کلیدی وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های شریک در این امر است که در راستای حمایت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور اجرایی شده است و۳۰ درصد از مدارس و به بیانی دیگر ۲ هزار و ۱۵۱ مدرسه تحت پوشش این طرح قرار دارند.

 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای آگاهی‌های خانواده‌ها در ارتباط با این آسیب‌ها است و این امر باید به صورت ویژه در دستور کار کمیته فرهنگی پیشگیری قرار گیرد. استفاده از ظرفیت فعالیت‌های ورزشی سالم برای هدایت دانش‌آموزان به سمت فعالیت‌های مفید و اثربخش نیز یک رویکرد خوب فرهنگی است.

 حمیدی‌نژاد در پایان ضمن تاکید بر لزوم توجه به نیازهای به‌روز دانش‌آموزان در حوزه فرهنگی و اجتماعی، یادآور شد: در راستای ارتقای شاخص‌های حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، اولین خانه کانون یاریگران زندگی در استان خوزستان و شهر اهواز راه‌اندازی می‌شود تا خدمات این طرح هر چه بیشتر و بهتر به مخاطبان ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار