نخستین گردهمایی آسیایی سازندگان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت ساختمان ، با هدف هم‌افزایی و ارائه راهکارهای صادرات محصولات ساختمانی و صنایع مرتبط ، خدمات فنی و مهندسی، معرفی امکانات و زمینه های همکاری با کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، عمان، آذربایجان، عراق، ازبکستان و حوزه CIS در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ 25 February 2023

به گزارش تابناک رضوی، در این گردهمایی، معاون اجرایی بازرسی شهرداری تهران گفت: صنعت ساختمان دچار فرصت ها و چالش‌هایی است که قسمتی از این فرصت ها مربوط به حوزه مدیریتی در لایه های بالادستی است که خوب عمل می‌کنند، اما در لایه‌ها و حلقه‌های اتصالی که باید به مردم خدمت‌رسانی سالم داشته باشد، چالش هایی وجود دارد که برپایی این نوع گردهمایی ها و تجمیع نظرات موجب سازندگی خواهد شد.همچنین باید از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده و تعامل کنیم و این را بدانیم که فارغ از همه نگاه‌های سیاسی و اعتقادی هموطن هستیم و برای ایران با هر سلیقه‌ای و نگاهی برای رشد و تعالی آن باید تلاش کنیم.

همچنین ؛ رضا تقی‌پور عضو کمیسیون صمایع و معادن مجلس با اشاره به چالش های صادرات خدمات مهندسی اظهار داشت: طبیعتا فعالان این صنعت، فرصت‌ها و تهدیدهای این محیط را بهتر می شناسید، چرا که در میدان درگیر این مسایل هستید. اما از نظر ساختاری و ارتباط های فعالان اقتصادی و صنعت با دولت و همین طور چارچوب هایی که قطعا می تواند شما صاحبان صنعت را در رقابت با رقبا که طبیعتا بین المللی و منطقه ای هستند، کمک کند. و مهم این است که بتوانیم این ظرفیت ها را با راهکارهای کلان، ایجاد اتحاد و مدیریت کنسرسیوم های کلان با شرکای منطقه ایجاد کرده و از این محدودیت ها عبور کنیم.
در این همایش امیدرضا ریاحی دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران افزود: وقتی به ماده ۱ قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان می‌کنیم، نظام مهندسی و مجموع قوانین و مقررات و انجمن‌ها و تشکلات صنفی و حرفه ای در کنار همدیگر قرار می گیرند و در راستای اهداف قانون بتوانند زمینه های ارتقای صنعت ساختمان را رقم بزنند و ما این حرکت را در تعامل با انجمن‌ها در کمیسیون صدور خدمات و روابط بین‌الملل آغاز کردیم به دنبال برداشت از مراکز و صنف‌های بین‌المللی هستیم تا بتوانیم رویکردهای مدیریتی، فنی و اجرایی را در صنعت احداث تغییر و ارتقا دهیم.‌
میثاق سلماسی رییس انجمن مدیریت ساخته ‌ها نیز گفت: با رصد و ارزیابی از مجموعه‌های تولیدی به این رسیدیم که نیاز داریم جریان متفاوتی ایجاد کنیم و آن چیزی جز هم افزایی در راستای توسعه صادرات محور در بخش کالا و صدور خدمات فنی و مهندسی نیست. با این هدف انجمن در بخش خدمات فعالیت دارد و چهار سال است در حوزه بهره برداری، نگهداری و ترویج آن در راستای افزایش عمر سازه‌های کشور و ایمن‌سازی ذی‌نفعان ساخت‌های کشور فعال است.
در بخش ویژه مراسم مصادف با روز ملی مهندس ؛ طی مراسم باشکوه و با حضور مسوولین ، کارشناسان و مدیران انجمن ها و تشکل های مرتبط ، از حامیان این رویداد آسیایی از جمله : دکتر فرشته اخوان به عنوان کارآفرین و کارشناس عالی راه اندازی کارخانجات صنعتی ، سید مازیار میر به عنوان محقق و مدرس در علوم مدیریت صنعت ساختمان ، مهرداد اخلاقی به عنوان کار آفرین جوان و بهرام حاجی زاده به عنوان کارآفرین شایسته ، تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار