مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان :
تابناک هرمزگان- مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تیم دوومیدانی هرمزگان با کسب مقام سومrely و چهار مدال برنز ماده rely سوئیسی و شش رتبه تک رقمی، هفت پله صعود کشوری داشت و هدف گذاری برای سال آینده، رتبه تک رقمی اول تا ششم است.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ 22 February 2023

به گزارش تابناک هرمزگان//  محمد قویدل گفت: مسابقات دوومیدانی پسران متوسطه بعد از وقفه پنج ساله دوباره از سر گرفته شد و عملکرد پسران دو ومیدانی استان با مربیگری جلیل ساکت قابل قبول بود.
وی افزود: تیم دوومیدانی پسران متوسطه دوم هرمزگان در در سی و نهمین دوره مسابقات مدارس کشور توانست چهار مدال برنز ماده Relay سوئیسی، رتبه پنجم ماده 100 متر، هفتم ماده های200 ، 400 و 1500متر و جایگاه نهم 800 متر و 300 متر با مانع را کسب کرد.
به گفته قویدل، تیم دوومیدانی پسران متوسطه دوم در مسابقات پنج سال پیش به رتبه بهتر از 19 کشور دست نیافت ولی در این دوره با هفت پله صعود توانست در جایگاه 11 کشور بایستد که عمکلرد رو به رشد و قابل قبولی در مقابل استانهای صاحب لیگ دو ومیدانی و بازیکنان ملی پوش است.
این مسئول اضافه کرد: در کنار رقابت سالم، تیم دو ومیدانی هرمزگان توانست با بهترین عملکرد اخلاقی و رفتاری، نظر ناظران و ارزیابان وزارتی را جلب کرده و جام اخلاق این دوره را نیز از آن خود کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش، وجود زیر ساخت های مناسب و داشتن لیگ و مسابقات منظم دوومیدانی را از عوامل تأثیر گذار در رشد دوومیدانی برشمرد و گفت: برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات منظم دوومیدانی در مقاطع پایه ابتدائی و متوسطه اول با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات دوومیدانی استان در حال انجام است.
قویدل اظهار داشت: با کمک معلمان تربیت بدنی مدارس و انجام مسابقات این رشته، به دنبال استعداد یابی و کشف نخبه های دوومیدانی استان هستیم و شکل گیری تیم های دوومیدانی استان در رده های مختلف و همچنین اردوهای یک روزه در فواصل زمانی مختلف با همین استعداد های کشف شده، هدف گزاری حوزه معاونت تربیت بدنی وسلامت استان برای ارتقاء جایگاه این رشته پایه ورزشی در بین استان‌های کشور است.
وی افزود: برای موفقیت پایدار نیازمند نگرش دراز مدت است و این برنامه ریزی با بهره برداری از پیست دوومیدانی دانش آموزی و افزایش زیر ساخت ها در این رشته می تواند نوید بخش روزهای درخشان تر برای دوومیدانی مدارس هرمزگان در کشور باشد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار