با حضور مدیرکل بازرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیران ارشد پتروشیمی سینا برگذار شد:
مدیرکل بازرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در راس هیاتی از مدیران ارشد بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان و نیز بازرسین کار این وزارت از مجتمع پلی‌الفین سینا در منطقه آزاد چابهار بازدید کردند.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ 22 February 2023

به گزارش خبرنگار تابناک، مدیرکل بازرسی کار و دبیر شورایعالی حفاظت فنی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر از مدیریت HSE پتروشیمی سینا گفت سبب افتخار است که جوانانی تحصیل‌کرده، خوش‌فکر و پر انگیزه در بخش ایمنی پتروشیمی سینا مشغول به فعالیت هستند و با توجه به ساختار مناسب و مدیریت ارزنده و شایسته‌ی حوزه ایمنی، جا دارد از فعالیت‌های این عزیزان تقدیر بعمل آید.

احمدرضا پرنده خوزانی با "سرمایه‌ملی" خواندن تجارب سازمان‌های HSE صنایع نفت، گاز و پتروشیمی علی‌الخصوص مدیریت سازمان ایمنی این پتروشیمی ابراز امیدواری کرد ضمن استفاده از ظرفیت‌ها و تجارب سازمان HSE شرکت گسترش صنایع شیمیایی سینا در خارج از محدوده این پتروشیمی، تجارب مدیریت ایمنی این مجموعه با واحدهای محلی و صنایع کوچک‌تر به اشتراک گذاشته شود و با الگوبرداری از مدیریت شایسته صورت گرفته، موجبات ارتقای فرهنگ ایمنی و ملاحظات HSE در سایر صنایع منطقه و شهرستان فراهم گردد.

دبیر شورایعالی حفاظت فنی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین پیشنهاد نمود این مجتمع پلی‌الفین، از هم‌اکنون به فکر تربیت نیروی انسانی مورد نیاز دوران بهره‌برداری باشد و علاوه بر ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به نیروی کار محلی، در تعامل با دانشگاه‌ها، رشته‌ها و ظرفیت مورد نیاز خود را از این منبع احصا نماید.

وی با اشاره به وظیفه ذاتی وزارت کار جهت هماهنگی ارتباط کارگر و کارفرما گفت وزارت کار نظارت بر این روابط را از طریق اعزام بازرس به کارگاه‌های شامل قانون کار انجام می‌دهد و 800 بازرس وزارت کار طی 9 ماهه سال جاری، 305 هزار بازرسی قانون کار انجام داده‌اند که منتج به صدور236000 ابلاغیه رفع نواقص غیر ایمن به کارفرمایان شده است.

جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی بازرسان کار و مدیریت HSE پتروشیمی سینا

عالی‌ترین مقام بازرسی فنی وزارت کار با اشاره به حادثه‌خیز بودن محیط‌های کارگاهی ساختمان گفت که طی 9 ماهه ابتدایی سال جاری، از 46000 کارگاه ساختمانی بازدید شده است و در تلاشیم با همکاری سازمان نظام مهندسی، استفاده بیشتر از توان بازرسی و آموزش کارگران و نظارت توسط مهندسین ناظر ساختمانی حوادث این کارگاه‌ها به حداقل برسد.

احمدرضا پرنده افزود در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز با 10هزار بازرسی به دنبال ارتقای سطح سلامت و حفظ ایمنی کارگران هستیم.

وی با اشاره به استفاده بخش عظیمی از پروژه‌های کشور از کارگران در قالب پیمانکاری، نظارت بر پیمانکاران و صدور صلاحیت حرفه‌ای آنها را وظیفه اداره کل بازرسی وزارت کار دانست و بیان داشت در 9 ماهه گذشته 13500 تاییدیه یا تمدید صلاحیت پیمانکاری صورت گرفته که از این بین، 10 هزار مورد آن مربوط به حوزه صنایع معدنی بوده است.

مدیرکل بازرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برنامه‌های مهم در دست این اداره کل در سطح کشور را ارتقای ایمنی در بخش صنعت ساختمان، صنایع معادن، صنایع، صنایع شیمیایی، دکل‌بندی‌ و نیز کاهش تلفات ناشی از منوکسید کربن برشمرد و گفت البته موضوع منوکسید کربن صرفا در حیطه کارگاهی نیست و متاسفانه هرساله شاهد تلفات انسانی از کل جامعه هستیم که نقش آموزش، استفاده از تجهیزات استاندارد و خصوصا همکاری مردم اهمیت بسزایی در کاهش و حذف این تلفات دارد.

مدیرکل بازرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با برشمردن وظایف دو حوزه کارگری و کارفرمایی در کاهش مخاطرات کار گفت ریشه برخی از حوادث کار، شرایط نا ایمن محیط کار است که مسئولیت این حوزه در حیطه کارفرماست، به نحوی که باید شرایط محیط را ایمن کند، تجهیزات ایمنی در اختیار کارگر بگذارد و ضمن آموزش پیوسته، بر امر ایمنی نظارت مستمر داشته باشد و نیز بخشی از این مهم در حیطه کارگری است؛ به نحوی که کارگر باید با بهره‌گیری از این آموزش‌ها و در محیطی سالم و ایمن، به کار بپردازد.

پرنده خوزانی در پایان ضمن دعوت از همه ارکان جامعه که می‌توانند به هر نحو در حفظ سلامت کارگران نقش ایفا کنند گفت اداره‌کل بازرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی آماده است با همه دانشگاه‌هایی که در آنها رشته‌های حوزه HSE تدریس می‌شود از طریق برگزاری نشست‌های تخصصی با دانشجویان این رشته‌ها، تجارب بازرسین و مدیران ایمنی را در اختیار آنها بگذارد که علاوه بر آموزش تئوری، نسل جوان دانشگاهی از گنجینه تجارب این بازرسین و مدیران استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار