دستیار رئیس کل سازمان توسعه تجارت در امور تجارت با روسیه گفت: رویداد اینوپروم با محوریت نوآوری در صنعت به زودی در استان اسوردلوفسک روسیه برگزار می‌شود و حضور استان مرکزی به لحاظ صنعتی بودن در این رویداد پیشنهاد شده است.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶ 21 February 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،مهدی کلانتری هرمزی در نشست کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی در اراک، افزود:شرکت صنایع استان مرکزی در روادید اینوپروم روسیه نشان از آوازه بلند این خطه در بخش صنعت دارد.
وی ادامه داد: ظرفیت‌های تمامی استان‌های کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و برنامه این است که بتوان ارتباطی بین برخی استان های صنعتی کشور با برخی مناطق روسیه برقرار کرد.
دستیار رئیس کل سازمان توسعه تجارت در امور تجارت با روسیه اظهار کرد: در اولین مرحله استان اصفهان با استان سن‌پترزبوگ روسیه ارتباط برقرار کرد و در مرحله دوم، استان مرکزی با توجه به صنعتی بودن برای ارتباط با استان اسوردلوفسک در روسیه پیشنهاد شده است.
کلانتری هرمزی اضافه کرد: پیشنهاد می شود یک هیات رسمی، یک هیات تجاری و شرکت‌های صنعتی به صورت یک پاویون از استان مرکزی و به نام جمهوری اسلامی ایران در این رویداد حضور داشته باشند.
استاندار مرکزی هم گفت: دستگاه‌های متولی حضور صنایع بلندآوازه این استان را در رویداد اینوپروم روسیه تسهیل کنند.
فرزاد مخلص الائمه افزود: پیگیری حضور در این رویداد در بخش دولتی با محوریت استانداری و در بخش غیر دولتی باید با محوریت سازمان صمت و اتاق بازرگانی باشد و این دو بخش کار را هدایت کرده و با کیفیت و در تراز استان مرکزی انجام دهند.‌
وی افزود: اطلاع رسانی دقیقی باید در خصوص این رویداد انجام شود و طوری نباشد که برخی از صنایع از این رویداد مهم اطلاع نداشته باشند، این رویداد باید سازماندهی شود که کسی از قلم نیفتد بویژه بخشی که می تواند در صادرات فنی و مهندسی فعالیت کند در این رویداد حضور داشته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز ادامه داد: صادرات کشور به روسیه در ۱۰ ماهه امسال نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته، ۱۲ درصد کاهش داشته است.
ناصر بیگی ادامه داد: واردات نیز از نظر دلاری ۳۲ درصد و از نظر وزنی ۳۱ درصد افزایش داشته‌ است.
وی خاطرنشان کرد: تراز تجاری کشور به دلایل مختلف به سمت منفی شدن پیش رفته است. وسعت روسیه ۱۰ برابر ایران است و شاید تنها کشوری است که با ایران ارتباط دریایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار