رئیس دانشگاه هرمزگان خبرداد
تابناک هرمزگان- رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: مجوز جذب دانشجویان خارجی برای نخستین بار در دانشگاه هرمزگان اخذ شد و واحد مربوطه در دانشگاه ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 21 February 2023

 

اخذ مجوز جذب دانشجویان خارجی برای نخستین بار در دانشگاه هرمزگان

به گزارش تابناک هرمزگان// محمدصادقی در نشستی خبری، افزود: دانشگاه هرمزگان به عنوان دانشگاه جامع استان، در سیاست های خود و دیپلماسی علمی بین المللی به دنبال این بود که سوای اینکه در ماموریت‌های استان نقش داشته باشد، در تبدیل استان به یک هاب دانشجویی بین المللی قدم بردارد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال و نیم گذشته دانشگاه هرمزگان در حوزه دیپلماسی بین‌المللی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است، افزود: در حوزه‌های مختلف که مرز علم و تلاش برای بسترسازی علمی است، دانشگاه هرمزگان دیپلماسی را در صدر برنامه های خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه هرمزگان با اشاره به اینکه برای تبدیل دانشگاه به یک هاب بین‌المللی دانشجویی، بسترسازی‌هایی با همکاران داشتیم که چگونه می‌توانیم تنوع دانشجویی، انتقال فرهنگ و تفاوت‌های دانشی‌مان را به اشتراک بذاریم، عنوان کرد: از همین رو در معاونت آموزشی و مجموعه هیئت رئیسه دانشگاه این تصمیم گرفته شد که در راستای دیپلماسی به سمت جذب دانشجو خارجی برویم.

وی ادامه داد: مجوز جذب دانشجویان خارجی برای نخستین بار در دانشگاه هرمزگان اخذ شد و واحد مربوطه در دانشگاه ایجاد شده است. همچنین برنامه‌ریزی‌های نهایی برای حضور دانشجویان خارجی در حال انجام است.

صادقی با بیان اینکه در مهر ماه ۱۴۰۲ در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو خارجی در دانشگاه هرمزگان حضور خواهند داشت، افزود: این اتفاق در ترسیم چهره علمی استان به عنوان مرجع علمی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

رئیس دانشگاه هرمزگان با اشاره به اینکه جذب دانشجوی خارجی در تمام رشته‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای اینکه دانشجوها از چه کشورهایی باشند نداریم اما اولویت ما کشورهای همسایه است.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش زبان فارسی نهایی شده است، اظهار کرد: جذب دانشجوها براساس شیوه‌نامه وزارت علوم انجام می‌شود و مشوق‌هایی هم در نظر گرفتیم. دانشگاه آمادگی کامل میزبانی آنها را دارد.

رئیس دانشگاه هرمزگان اضافه کرد: بر همین اساس پردیس دانشگاهی دانشگاه هرمزگان در قشم را داشتیم که پس از چند سال تعطیلی، در یک سال گذشته با سیاست‌گذاری‌هایی که در هیئت رئیسه دانشگاه صورت گرفت، مجوز مجدد آن گرفته شد که در ۲۳ رشته این پردیس جذب دانشجو انجام شده است.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین دانشگاه هرمزگان، استانداری هرمزگان و وزارت علوم برای راه‌اندازی پردیس علوم و فنون دریایی منعقد شد. پردیس بین‌المللی علوم فنون دریایی را در چهار دانشکده‌ی علوم بین‌رشته‌ای، علوم و فناوری محیط زیست دریایی، مهندسی علوم کاربردی و زیست دریا خواهد بود.

  انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار