استاندار مرکزی گفت:مجموع اعتبار سفر رییس جمهور به این استان در حوزه زنان و خانواده ۸۰۰ میلیارد ریال است، که با پیگیری دستگاه‌های‌ اجرایی ۵۷۰ میلیارد ریال آن تاکنون جذب شده و مابقی آن نیز تا پایان سال جذب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰ 19 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست ویدئو کنفرانس با انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در استانداری مرکزی، افزود: اعتبارات سفر رییس جمهوری در استان عملیاتی شده و در ۲ مورد از مصوبات موانعی وجود دارد که به زودی رفع می شود.
استاندار مرکزی گفت: مصوبات سفر رییس جمهوری به استان مرکزی در حوزه زنان و خانواده، به عنوان خوش مصوبه، برای استان است که با کمک معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برخی موانع برای جذب اعتبارات باقی، برطرف می‌شود.
مخلص الائمه افزود: ۲۰ میلیارد ریال از این اعتبارات مربوط به تعمیر و مرمت بند نسوان زندان اراک است که تخصیص و جذب آن عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: همچنین ۵۰ میلیارد ریال نیز برای نوسازی بیمارستان تخصصی زنان و زایمان اراک در نظر گرفته شده بود که جذب شده است.
استاندار مرکزی اظهار کرد: ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیل و تجهیز خوابگاه دانشجویی زینب کبری(س) دانشگاه فرهنگیان اراک تخصیص یافته که ۶۰ میلیارد ریال آن تاکنون جذب شده و رایزنی برای جذب مابقی این اعتبار همچنان ادامه دارد.
مخلص الائمه بیان کرد: یک فرد نیکوکار برای تکمیل و تجهیز این خوابگاه دانشجویی مشارکت دارد که لازم است منابع دولتی در تکمیل این طرح جذب شود.
وی افزود: برای ارایه خدمات مادر و کودک در بیمارستان‌ها، پارک‌ها و پایانه‌های مسافربری به صورت آزمایشی در استان مرکزی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و لازم است سهم دولت در حوزه مسئولیت اجتماعی در استان عملیاتی شود تا در صورت موفقیت به سایر استان‌ها تعمیم داده شود.
مدیرکل زنان و خانواده استانداری مرکزی نیز گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهوری در حوزه زنان برای کمک به مراکز جمع‌آوری زنان متکدی در اراک و ساوه اختصاص داه شده است.
پروین مفتح زاده افزود: ۶۰ میلیارد ریال از این اعتبار، توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۴۰ میلیارد ریال آن نیز توسط وزارت نفت در سال جاری و سال آینده تخصیص داده می‌شود.
وی بیان کرد: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای اجرای کنترل آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان استان مرکزی پیش‌بینی شده که در مرحله عقد قرارداد است.
مدیرکل زنان و خانواده استانداری مرکزی بیان کرد: استان مرکزی در حوزه فرزندآوری با مشکل جدی به عنوان آسیب اجتماعی مواجه است که باید برای این مهم در حوزه تولد و تحکم خانواده اعتبارات لازم درنظر گرفته شود.‌ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار