استاندار مرکزی گفت:آموزش و پرورش همواره به عنوان مهمترین بخش ساخت آینده مطلوب در نظام جمهوری اسلامی مدنظر قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲ 15 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه درآیین بزرگداشت مرحوم عسگری مدیرکل اسبق آموزش وپرورش استان مرکزی با بیان اینکه بهترین روش برای پیش بینی آینده ساخت آینده است افزود: به جای اینکه بنشینیم وبه این بیندیشیم که چه میشود باید تلاش کنیم که آینده مطلوب ومد نظرمان را بسازیم.
وی یادآورشد: آموزش و پرورش به شدت در این زمینه نقش آفرین است و به نوعی می توان گفت در خط مقدم قرار دارد.
وی با بیان اینکه معتقدم مجموعه آموزش و پرورش بر روی مهمترین جزء جامعه که انسان است کار می کند افزود:دستگاه‌های مانند صنعت ومعدن وتجارت، امور اقتصاد و ... مرتبط با زیرساخت ها هستند و اگر حرکت نکنند در آموزش و پرورش و انسان سازی هم نمود خواهد کرد اما جنس آنها فرق میکند.
استاندار مرکزی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش روی انسان کار میکنیم و انقلاب اسلامی هم به شدت به انسان توجه دارد و نگاه به انسان را عوض کرد و آن نگاه لیبرال دموکراسی غرب و نظام کمونیست را از هم منهدم کرد.
مخلص الائمه با بیان اینکه انسان باید آینده را شکل دهد وبسازد گفت:آموزش وپرورش دستگاه انسان‌ساز است .
وی با اشاره به اینکه مرحوم عسگری در این راه پر تلاش حرکت کرد افزود:هر فرزانه،حکیم،اندیشمند واستادی که امروز میبینیم، تعلیم وتربیت یافته معلمان هستند.
استاندار مرکزی ادامه داد:درباره آینده مطلوب یک نگاه بسیار مهم و جدی در دنیا وجود دارد، نسبت به آینده و زمان ما معتقدیم که زمان یک امر کاملاً پیوسته و خطی و بازگشت ناپذیر است.
وی با بیان اینکه زمان حال را نمی توان به گذشته باز گردان و گذشته قابل خلق مجدد نیست ولی در مورد آینده این ویژگی وجود ندارد گفت: آینده یک مسیر خطی است که در ادامه زمان گذشته در حال شکل گیری است.
مخلص الائمه اظهارداشت:در آینده های دور تر هر آنچه که وجود خواهد داشت لزوما نمی تواند در گذشته وجود داشته باشد، چه بسا ما با آینده مواجه شویم که هیچگونه شباهتی با گذشته نداشته باشد بنابراین می گویم آینده لزومااستمرار مسیر گذشته نیست.
استاندار مرکزی افزود:برخی اوقات علائم هشدار دهنده کوچک هم وجود ندارند ویک رخداد ناخودآگاه پدید و روی می دهد که احتماع وقوع آن را کمتر کسی میتواند پیش بینی کند و تمام روند ها را تغییر می‌دهد مانند کرونا، این اپیدمی یک رویدادی بود که هیچکس چنین احتمالی را نمی داد وسبب فوت مرحوم عسگری شد.
وی با بیان اینکه بیماری کرونا درمدت دو سال کشورهای دنیا را تعطیل کرد واقتصاد های جهان را در مرز فروپاشی قرار دادگفت: در این دوسال در برخی از زمان ها قیمت فروش نفت منفی شد، پول هم پرداخت می‌کردند تا این نفت را ببرند،همه اینها نشان می دهد که ممکن است در آینده با پدیده ها و موضوعات و مسائل روبرو شویم که اصلاً احتمال وقوع آنها را ممکن نیست.
وی با بیان اینکه هراقدامی را که ما هم اینک و به معنی زمان نزدیک انجام میدهیم و هر کاری که در گذشته انجام داده ایم اثر آن در آینده معلوم خواهد شد یادآورشد: هر کاری که ما الان انجام می دهیم می توانیم آینده را تحت تأثیر قرار و یا لااقل بخشی از آینده را تغییر دهد، به همین دلیل است که ما میگوییم اساساً با یک آینده مواجه نیستیم و با یک تعداد زیادی آینده بدیع مواجه هستیم، اینده‌ای که هر رویدادی محتمل است که بشود.
وی با بیان اینکه اراده بشر بر روی آینده به شدت تاثیر می گذارد افزود:حداقل آنچه بدون تردید بخشی از آینده را تغییر میدهد،اراده انسان است.
استاندار مرکزی با بیان اینکه از میان آینده های متعدد برخی از آنها برای ما مطلوبیت بیشتری دارد اظهارداشت: برخی از آینده ها برای ما مطلوبیت دارند اما برای دیگران نامطلوب هستند این در بین ملت‌ها و دولت‌ها نیز بسیار زیاد است، آینده‌ای که برای جمهوری اسلامی بسیار مطلوب است حتماً برای آمریکا نامطلوب است.
وی اضافه کرد: آینده‌ای که برای کشورهای وابسته به بلوک شرق مطلوب است برای بلوک غرب ۱۰۰درصد نامطلوب است و در بین اینها جنگ صورت می گیرد و هزینه های بسیاری را متقبل می شوند تا به نتایج خود دست پیدا کنند، موارد آن در گوشه دنیا بطور فراوان قابل مشاهده است مانند جنگ اوکراین و روسیه یا ایجاد تنش میان تایوان و چین نمونه ای از این موارد است.
استاندار مرکزی ادامه داد:با آمدن انقلاب اسلامی مطلوب ما در آینده تغییر یافت و مطلوبی که به شدت مادی بود را به شدت زیر رو کرد.
وی گفت: پس ازانقلاب اسلامی در سایر کشورها، هر انقلاب درحال شکل گیری ووقوع بود که به انقلاب ما شباهت داشت را مهار کردند وبه آنها اجازه مستقر شدن ندادند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان مرکزی هم گفت:آموزش و پرورش در دو حوزه آموزش و مهم تر از آن پرورش برای آینده سازان جمهوری اسلامی برنامه ریزی می کند.
احمدرضا نوازنی با بیان اینکه مهم ترین رسالت و ماموریت ما دنبال کردن و اجرا کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است افزود: برای رصد کردن میزان همراهی با سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می توان با ارزیابی سه شاخص رویکرد حاکمیتی فرهنگی و تربیتی، کاهش تمرکز زدایی و مشارکت پذیری آن را سنجید.
وی عصاره سند تحول بنیادین را دگر گون شدن نظام آموزشی ذکر کرد وگفت: هدف سند تحول بنیادین تبدیل آموزش و پرورش از یک نظام آموزشی صرف به یک نهاد برای تربیت اجتماعی دانش آموزان است  و بر اساس  این سند تربیت دینی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و بدنی، هنری و زیبا شناختی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری ساحت هایی هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آنها صورت خواهد گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با قدردانی از افرادی که در ستاد مردمی این مراسم فعالیت داشتند اظهارداشت: کار ارزشمندی انجام شده است و این اقدام ارزشمند نشان دهنده این است که ارزش های اسلام و انقلاب و نظام برایشان مهم است و در راستای تکریم از این ارزشها این اقدام انجام شده است چراکه از کار تعلیم و تربیت و جامعه آموزش و پرورش و از جایگاه تعلیم و تربیت تکریم می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار