در نشست خبری مطرح شد؛
رییس جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی با اشاره به این نکته که امروز دشمنان به کشور‌ها حمله نمیکنند بلکه به بخش اقتصاد حمله میکنند تا کشوری را فتح کنند، گفت: امروزه بخش زیادی از اقتصاد و منابع مالی و تسهیلات در اختیار دولت است و حمایت‌های خیلی کمی از طرف مسولین دولتی به مقوله بازار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ 13 February 2023

به گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی، سید محمودرضا سجادی رییس جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی ظهر امروز در نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر جشنواره بیان این مهم که امسال سال دانش بنیان از طرف مقام معظم رهبری نام گرفته و می‌بایست تسهیلات و حمایت‌ها را به همراه داشته باشد، اظهار داشت: امروزه بخش زیادی از اقتصاد و منابع مالی و تسهیلات در اختیار دولت است و اصولا به مساله بازار خیلی کم اهمیت داده میشود و حمایت‌های خیلی کمی از طرف مسولین دولتی به مقوله بازار می‌شود.
وی با اشاره به این نکته که امروز دشمنان به کشور‌ها حمله نمیکنند بلکه به بخش اقتصاد حمله میکنند تا کشوری را فتح کنند، گفت: در این جشنواره به بخش بازار و اقتصاد توجه شده است و قهرمانان اقتصاد مورد توجه قرار گرفته اند و معتقدیم این افراد باید بیشتر شناخته شوند.
رییس جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی بیان داشت: سال‌ها شاهدیم در دستگاه‌های دولتی افرادی هستند که به طور سلیقه‌ای و شخصی تصمیم گیری و عمل میکنند و قوه قضاییه نیز به دو دلیل نمیتواند در این حوزه ورود کند یکی به دلیل دانشی که در حوزه‌های مختلف ندارند و دوم اینکه به دلایلی نمیخواهند کشور دچار تزلزل شود.
سجادی با بیان این که قانون حمایت از تولیدات داخلی تشریفاتی است و جنبه اجرایی نداشته است، ادامه داد: جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی قرار است از مدیرانی تقدیر کند که با شجاعت و ریسک پذیری باعث رشد اقتصاد مردمی شده اند.
در ادامه مازیار عطاری دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی با بیان این نکته که همه دلسوزان قبول دارند که اقتصاد باید دست مردم باشد تا رشد کند، اظهار کرد: خیلی‌ها در کشور هستند که دغدغه مردم را دارند و شجاعت به خرج میدهند، اما الان انگار هیچ کس در مملکت نیست، ولی واقعیت اینطور نیست عده بسیار زیادی از مدافعان اقنصادی مردم در کشور حضور دارند و به همین دلیل جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی را شروع کردیم.
عطاری با اشاره به تقدیر و اهدای جوایز برگزیدگان اولین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی در ۳۰ بهمن ماه، گفت: تعاملاتی با بنیاد ملی نخبگان و چند ارگان دیگر انجام شده که از میان منتخبان این جشنواره به عنوان الگو استفاده شود و در دور اول جشنواره چند الگو را معرفی میکنیم، اما جشنواره قرار نیست محدود به این چند حوزه باشد و بناست توسعه داشته باشد.
به گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی، رضا کاظم پور دبیر جشنواره نیز در این نشست بیان داشت: تقریبا ۷۰ نشست با اندیشگاه‌ها و کارآفرینان و نخبه گان عرصه اقتصاد دانش بنیان، اجتماعی و سیاستگذاری داشتیم برای اینکه بتوانیم مفهوم اقتصاد مردمی را توسعه و ترویج دهیم. در شهریور با فراخوان‌های مختلف اغاز فرایند اجرایی جشنواره انجام شد. در این میان توانستیم پدیده‌هایی را در سه سسطح مدیران کلیدی، محوری و کمکی شناسایی کنیم که نزدیک به ۱۰۰ شاخص ارزیابی بود که ده شاخص به عنوان شاخص نهایی با پدیده‌هایی که در دل رویداد بودند انجام شد که این ده شاخص در سه حوزه کارآمدی، جریان سازی و مقبولیت عمومی هستند.
در ادامه نیز، زهرا حیدری نژاد رییس اندیشگاه سیاست نگاری ایران گفت: بعد از غربال پدیده‌ها ۳۰ نفر در لایه‌های کارشناسی تقسیم شدند که به ترتیب جایگاه اول افراد کلیدی و مدیریتی، جایگاه دوم افراد محوری و پیشبرنده‌های پدیده در صحنه بودند و در جایگاه سوم بیشتر نقش همیار در کنار افراد محوری را ایفا میکردند.
وی افزود: سه معیار در حوزه مشارکت مردمی. جریان سازی و کاربری وجود داشت که گزارش پدیده‌ها و خروجی کار برای بیش از ۱۰۰ خبره دانشگاهی، اقتصادی، اجتماعی کارآفرینان ارسال شد که براساس ارزیابی نظرات آن‌ها جلسه دوم داوری شکل گرفت که رتبه نهایی افراد و منتخبان لحاظ شد.

از برگزیدگان نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی تقدیر می‌شود / حمایت‌های خیلی کمی از طرف مسئولین دولتی به مقوله بازار می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار