مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: طبق تصمیم دولت و زمستان سردی که اتفاق افتاد ۷۰ درصد بخشودگی در قبض گاز بهای شهروندان این استان اعمال شده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷ 11 February 2023

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: طبق تصمیم دولت و زمستان سردی که اتفاق افتاد ۷۰ درصد بخشودگی در قبض گاز بهای شهروندان این استان اعمال شده است.
به گزارش تابناک همدان، محمد صادق محبی‌نظر  در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه صد درصد خانوار‌های شهری و ۹۹ درصد خانوار‌های روستایی در استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند اظهار داشت: مابقی روستا‌هایی که گازرسانی به آن‌ها انجام نشده زیر ۲۰ خانوار هستند، اما اگر وضعیت آن‌ها به عدد ۲۰ رسیده یا دارای شرایط خاص باشند در صدد هستیم با اخذ مجوز گازدار شوند.

وی با اعلام اینکه به روستای نادر آباد و حیدرآباد در اسدآباد گاز رسانی شده است گفت:عملیات گاز رسانی به روستای دمیرچی هم بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با این توضیح که در دهه فجر امسال گازرسانی به ۵۸ واحد تولیدی و همچنین به دو روستا با مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان اعتبار انجام شده است مطرح کرد: امسال عملیات گازرسانی به چهار روستا و ۱۳۶ واحد صنایع و تولیدی با ۲۴ اعتبار میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان در دهه فجر کلنگ‌زنی انجام می‌شود.

وی درباره موضوع امکان قطع گاز استان همدان گفت: با توجه به عبور خطوط انتقال گاز از سه محور از استان همدان، وضعیت گاز شرایط پایداری دارد و اگر مشکلی رخ دهد می‌شود از دیگر مسیر‌ها گاز رسانی به مناطق مختلف در استان را انجام داد.

محبی نظر با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۶۰۰ مورد شیر پیاده را در سطح استان جمع آوری شده و عملیات مقاوم سازی حوضچه‌ها آغاز شده که امسال به پایان می‌رسد عنوان کرد: در عرصه پایش ادارات نیز این کار با هماهنگی فرمانداری و شرکت برق انجام می‌شود در این فرایند عموما توصیه می‌شود ادارات مصرف گاز خود را بهینه کنند و اگر بهینه نشد و دمای محیط آن‌ها بیشتر از دمای رفاه باشد پس از اخطار، گاز آن‌ها قطع می‌شود که البته زمانی این قطعی متفاوت است.

 وی درباره قطعی گاز واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان تصریح کرد: پیش از شروع فصل سرماجلسات بهینه سازی سوخت در استان برگزار شده و تمهیدات برای ورود به فصل سرما انجام شده است، در این جلسات تأکید شده تمام واحد‌های تولیدی، مدارس و نانوایی‌ها باید به سوخت دوم مجهز باشند البته شرکت نفت متعهد شده سوخت دوم را برای آن‌ها به هر میزان که نیاز داشته باشند تامین کند بنابراین اعمال محدودیت در مصرف گاز در واحد‌های تولیدی به معنای توقف فرایند تولید نیست بلکه باید واحد‌های تولیدی سوخت جایگزین را استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان درباره راه اندازی چهارمین واحد نیروگاه شهید مفتح ادامه داد: این مرکز برای راه اندازی واحد b و چهارمین واحد خود نیاز به به ۶۰۰ هزار متر مربع گاز داشتند که این نیاز نیروگاه با همراه شدن مصوبه دولت برای دو روز دور کاری از محل صرفه جویی ها، تامین شده و ۲۵۰ مگاوات برق به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مربع گاز استان از منابع برداشت کرده که ۱ میلیارد و ۶۷ میلیون متر مربع آن به نیروگاه تزریق شده است که این میزان ۱۴ درصد نسب به سال گذشته افزایش داشته است.

این مقام مسئول درباره وضعیت مراکز سی ان جی مطرح کرد: برای حفظ پایداری شبکه و با توجه به اینکه در برخی استان‌ها صد در صد گاز جایگاه‌ها قطع بود، در استان همدان و با همکاری مردم برای صرفه جویی، در راستای ابلاغیه کشوری با همکاری فرمانداری‌ها اقدام به تعطیلی موقت برخی جایگاه‌ها کردیم که البته با تمهیدات رخ داده اختلالی در خدمت رسانی به مردم ایجاد نشد و ما توانستیم روزانه از ۴۸ پایگاه تا ۲۵۰ هزار متر مربع صرفه جویی کنیم.

وی با بیان اینکه امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ مورد عملیات اشتراک پذیری در استان انجام شده است درباره وضعیت قبوض افزود: کشور به ۵ اقلیم دسته بندی شده که استان همدان به جز ملایر، تویسرکان و نهاوند اقلیم یک است و هزینه بها و مصرف نیز بر اساس این تقسیم بندی‌ها آنجا می‌شود بر این اساس طبق بررسی رخ داده عموم مصرف کننده‌های خانگی در سه پله اول هستند که عموما تغییری در میزان بها گاز خود نداشتند.

محبی‌نظر ادامه داد: طبق تصمیم دولت و زمستان سردی که اتفاق افتاد ۷۰ درصد بخشودگی در قبض گاز بهای شهروندان اعمال شده است که البته این تخفیف‌ها تنها برای امسال است و از سال بعد محاسبه گاز بها طبق تعرفه انجام می‌شود.

 وی افزود: بالاترین رقم قبض گاز بها در استان به میزان ۲۰ میلیون تومان، مربوط به شهرستان ملایر بوده است که مربوط به منزلی است که به واحد‌های مجاور به صورت غیر مجاز خدمات می‌داده است.

این مقام‌مسئول درباره نشتی‌های زیر زمینی نیز اظهار داشت: برای بررسی نشت زیرزمینی گاز پیمانکاری انتخاب شده که هر شش ماه یک‌بار این سنجش را انجام داده و درصورت بروز نشت آن را برطرف می‌کنند در بخش المک‌ها نیز پایش رخ داده و گزارش‌ها بررسی می‌شود تا اگر مشکلی هست برطرف شود.

وی ادامه داد: شرکت گاز برای تغییر گاز بهای واحد‌های صنعتی وتولیدی جلسات لازم را برگزار کرده و بر همین اساس طرح استفساریه تهیه و به نهاد مربوطه ارسال شد که با پذیرش آن، تعرفه صنعتی این مراکز به تعرفه تجاری تغییر کرد.

این مقام مسئول درباره مصوبات سفر رئیس جمهور به استان توضیح داد: طبق مصوبات سفر ریاست جمهوری طرح گاز رسانی به ناحیه صنعتی جهان آباد و پتروشیمی ابن سینا انجام شده و طبق آن هزار و صد میلیارد ریال اعتبار برای ۱۶ کیلومتر خط انتقال طراحی شده است

وی ادامه داد: در بخش لوله گشی رایگان منازل مددجویان نیز مقرر شد تا سقف ۵ میلیارد تومان از سوی نهاد مربوطه افراد معرفی شوند تا این طرح نیز تا پایان سال پایان یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار