مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون ۱۰۷ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان همدان صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ 11 February 2023

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون ۱۰۷ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان همدان صورت گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون ۱۰۷ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان همدان صورت گرفته است.

به گزارش تابناک همدان، حسن پیمانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اداره خدمات سرمایه‌گذاری، مکلف به جذب سرمایه‌گذار خارجی است، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های صنعتی، صنایع تبدیلی، کشاورزی و گردشگری در استان جذب شده است.

وی ادامه داد: همکاری با سرمایه‌گذار اماراتی برای سرمایه در گردش، یک عراقی در شهر جواهرات، از عربستان در حوزه بسته‌بندی و سورتینگ و مشارکت با سرمایه‌گذار چینی بخشی از جزییات سرمایه‌گذاری خارجی در استان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان با بیان اینکه سرمایه‌گذار عراقی برای راه‌اندازی طرح پرشین یاقوت که حدود ۱۱ سال راکد مانده است ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌کند، اضافه کرد: شهر جواهرات در زمینی به وسعت ۱۲ هکتار در منطقه اراضی حیدره بالای شهر در شهر همدان احداث می‌شود.

پیمانی با بیان اینکه عملیات اجرایی این شهر با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی از فروردین سال آینده آغاز می‌شود ادامه داد: مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای اجرای این طرح دریافت شده و سرمایه‌گذار متعهد به اجرای این طرح تا پایان سال ۱۴۰۵ شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان بیان کرد: درآمد پیش‌بینی شده از محل مالیات مستقیم و غیرمستقیم برای همدان در سالجاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن به اداره مالیات و مابقی به سایر نهاد‌ها مربوط است.

وی در ادامه به جزییات درآمد استان پرداخت و گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان توسط اداره مالیاتی و الباقی توسط دیگر دستگاه‌ها تأمین می‌شود.

پیمانی به تحقق ۹۳ درصدی درآمد استان تا پایان دی ماه اشاره کرد و افزود: استان در بحث وصول درآمد رتبه ۲۵، ۲۶ کشور است، از همین رو در لایحه بودجه ۱۴۰۲ حدود ۳۸ درصد افزایش لحاظ شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ جذب شده است، افزود: در این بخش از ۳۵ میلیارد تومان تا تسهیلات خرد در حوزه‌های اشتغال و تولید پرداختی صورت گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به اینکه این تسهیلات در سال ۱۴۰۱ اعتباری تخصیص پیدا نکرده است خاطرنشان کرد: درآمد استان نیز در سال جاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که نسبت به سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه مولدسازی نیز اقدامات درخوری صورت گرفته است یادآور شد: از سال ۹۸ تا پایان دی ماه ۱۴۰۱، ۱۱۷ میلیارد تومان از املاک مازاد فروخته شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان متذکر شد: در سال ۱۴۰۱، پنج مورد ملک جدید شناسایی شده که در مجموع با املاک سال قبل هشت ملک به فروش رفته است.

وی با بیان اینکه در شیوه‌نامه جدید املاک مازاد همه دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و بیمه‌ها جزو طرح مولدسازی قرار گرفته است تصریح کرد: از این پس تمام املاک مازاد استان مشمول این طرح هستند.

پیمانی در بخش دیگر از سخنانش به درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار در بستر اینترنتی اشاره کرد و گفت: هر نوع مجوز کسب و کاری از طریق سامانه درگاه ملی مجوز‌ها ثبت می‌شود به نحوی که طی یک سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۸۴ نفر درخواست ثبت کردند که ۶ هزار و ۳۷۰ نفر منجر به صدور مجوز شده است.

وی در ادامه از تعیین تکلیف ۳.۵ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال خبر داد و گفت: ۲۰۰ هزار نفر در استان برگه سهام عدالت دارند، ولی سود دریافت نکردند، بنابراین در دستور تعیین تکلیف قرار خواهند گرفت، البته تعیین تکلیف سهام متوفیان در دستور است.

وی ادامه داد: همه پرداخت دستگاه اجرایی باید از طریق پنجره واحد خزانه‌داری الکترونیک صورت گیرد که حقوق چهار هزار نفر از خزانه استان و مابقی از خزانه کشور پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان افزود: اداره تمرکز و تلفیق سازمان اقتصادی و دارایی وضعیت صورتحساب و عملکرد مالی ادارات را بررسی کرده که در این راستا ادارات باید ماهانه یک نسخه از صورت مالی را در اختیار این سازمان و یک نسخه در اختیار دیوان محاسبات قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار