معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور در گفتگو با تابناک گیلان مطرح کرد:
کد خبر: ۱۰۹۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹ 09 February 2023

اعتبار ۲ میلیارد تومانی بنیاد مسکن جهت راه اندازی ایستگاه “بچینگ بتن” در آستارااعتبار ۲ میلیارد تومانی بنیاد مسکن جهت راه اندازی ایستگاه “بچینگ بتن” در آستارا

حمیدرضا سهرابی با اشاره به اینکه طرح مسکن ملی با پیشرفت قابل توجه‌ای در حال ساخت است، گفت: تا امروز بیش از ۳ هزار واحد به بهره برداری رسیده است و برای ۲۰۰ هزار واحد مسکن اراضی تعریف شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور در مورد طرح نهضت مسکن در گفتگو با تابناک گیلان گفت: برای طرح نهضت مسکن ملی بر اساس توافقی که بین وزارت مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن امضا شده از مجموعه سالیانه یک میلیون مسکن، ۴۰۰ هزار واحد آن را بنیاد مسکن می سازد که ۲۰۰ هزار واحد آن برای روستاهاست و تا کنون ۲۰۸ هزار واحد آن در سال اول آغاز به ساخت آن شروع شده است و همچنین در شهرهای کوچک نیز بنیاد مسکن ۲۰۰ هزار واحد را برای ساخت بر عهده گرفته است.

حمیدرضا سهرابی با اشاره به اینکه طرح مسکن ملی با پیشرفت قابل توجه‌ای در حال ساخت است، گفت: تا امروز بیش از ۳ هزار واحد به بهره برداری رسیده است و ساخت‌ و سازها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر برای ۲۰۰ هزار واحد مسکن اراضی تعریف شده است، گفت: با پیشرفت هرچه تمام‌تر پروژه‌ها این میزان نیز افزایش خواهد یافت.

سهرابی در مورد ساخت مسکن در گیلان گفت: در شهر آستارا که تولید کنندگان بتن با محدودیت‌هایی مواجه بودند برای حل این مسئله اعتبار ۲ میلیارد تومانی جهت راه اندازی ایستگاه “بچینگ بتن” اختصاص داده شد.

سهرابی در مورد کل اعتباری که مسکن و شهرسازی برای ساخت نهضت ملی در نظر گرفته است، نیز به دیارمیرزا گفت: تا کنون اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان با بانک مسکن انعقاد قرارداد صورت گرفته است و ۴ هزار میلیارد تومان نیز دریافت سهم آورده بانک را داشته ایم.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور در مورد افزایش تسهیلات گفت: افزایشی فعلا صورت نگرفته است و ما تابع نظرات شورای عالی پول و اعتبار هستیم. تاکنون ۷۶ هزار مورد معرفی به بانک داشته‌ایم و بیش از ۵۰ هزار واحد نیز قرارداد بسته شده است.

وی در مورد زلزله شهر خوی نیز گفت: پس از حادثه از استان‌های معین آذربایجان غربی همکاران مسکن و شهرسازی به شهر خوی برای ارزیابی میزان خسارت و آواربرداری حضور پیدا کردند. که بر اساس برآورد صورت گرفته ۱۵۰۰ واحد تخریب شده و باید نوسازی شود و نزدیک به ۶ هزار واحد نیز مشمول تعمیر قرار خواهند گرفت و کمتر از یکسال این مسکن‌ها ساخته و تعمیر خواهند شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار