فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب ارتش:
فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب ارتش با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در جهان گفت: همافران ارتش کمر رژیم ستمشاهی را شکسته و به آغوش ملت پیوستند.
کد خبر: ۱۰۹۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ 08 February 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه امیر سلیمان طاهری در نشست ۱۹ بهمن همزمان با سالروز بیعت تاریخی پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: روز ۱۹ بهمن با پیوستن همافران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آغوش ملت و رژه در مقابل امام خمینی (ره) کمر رژیم ستم شاهی شکسته شد، مقدمات این اتفاق در سال های ۴٢ تا ۵٧ فراهم شد، اگر این حرکت تاریخی به وقوع نمی پیوست انقلاب اسلامی با این سرعت به پیروزی نمی‌رسید.

وی افزود: عوامل زیادی در پیروزی سریع انقلاب اسلامی نقش داشته اولین اقدام حضور روحانیت و در رأس آن ها امام خمینی (ره) و دومین عامل حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران به خصوص همافران نیروی هوایی بود بیش از یک هفته از حضور امام نگذشته بود که رژیم ستم شاهی برپا و بختیار مدعی مقاومت در برابر مردم و انقلاب بود که همافران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با یک حرکت متحیرانه جهان را انگشت به دهان کرد، ارتش به بدنه ملت پیوست و انقلاب با سرعت به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: ارتش در آن زمان دو گروه بود، ژنرالهای وابسته به رژیم و بدنه ارتش که با انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) همراه بودند افرادی همچون شهید صیاد شهید بابایی و ..  که بدنه ارتش بودند و با امام خمینی (ره) رابطه بسیار نزدیک و تنگاتنگی داشته دستورات و عکس های او را در پادگان‌ها منتشر می‌کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب ارتش تصریح کرد: امام خمینی (ره) در نخستین سخنرانی‌ خود در بهشت زهرا فرمودند من در دهان این دولت میزنم و برای این کشور دولت انتخاب می‌کنم بعد از این اتفاق که منجر به یأس و ناامیدی دشمنان شد نیروی هوایی مسبب پیشرفت های روز افزون انقلاب و نزدیکتر شدن به پیروزی گردید دوروز پس از این حرکت مهم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی گفت: پیروزی انقلاب  تاثیر شگرفی بر منطقه غرب آسیا، ایران اسلامی و جهان گذاشت در جهانی که دوتفکر کمونیسم و لیبرالیسم با اتحاد و دین گریزی تمام جهان را زیر سلطه خود قرارداده بودند با پیروزی انقلاب اسلامی نقشه خود را نقش بر آب دیدند، پیروزی انقلاب بسیار تاثیرگذار بود و امروز جمهوری اسلامی ایران یک کشور مهم در منطقه و جهان است.

وی تشریح کرد: با این شرایط ممکن نیست امروز تصمیمی در منطقه غرب آسیا گرفته شود و ایران اسلامی در آنجا نقش نداشته باشد، ما به برکت همین انقلاب و خون پاک شهدا امروز به حدی از اقتدار و بازدارندگی رسیدیم که جواب فشنگ دشمن را با موشک می‌دهیم امروز به یک کشور عزتمند و قدرتمند تبدیل شده و توان بر هم زدن معادلات سیاسی دنیا و مقابله با ابرقدرت ها را داریم.  

امیر طاهری تاکید کرد: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری در دنیا نبوده که در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و استکبار مقاومت کند، تنها کشور در دنیا که توانست در مقابل آمریکا ایستاده و هیمنه پوشالی و توخالی آمریکا را در دنیا زیر سوال ببرد انقلاب اسلامی ایران بود.

وی یادآور شد: رشادت، مقاومت، جانفشانی و ایثارگری رزمندگان اسلام و ملت ایران به رهبری امامین انقلاب  بود که به ما یادداد می‌توانیم قوی باشیم و در مقابل ابرقدرت‌های جهان بایستیم که تا کنون نشان دادیم، ایستاده و یاوه گوهای استکبار را بی اثر خواهیم کرد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار