نخستین اپلیکیشن کتاب صوتی به زبان و گویش تمام اقوام ایرانی روز چهارشنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ 08 February 2023
نخستین اپلیکیشن کتاب صوتی اقوام ایرانی در البرز رونمایی شد
به گزارش «تابناک البرز» علی نوروزی سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در آیین رونمایی از این اپلیکیشن با بیان اینکه یکی از عوامل وحدت بخش در ایران زبان فارسی است، افزود: اپلیکیشن کتاب صوتی اقوام ایرانی توسط استارتاپ انتشارات شنوبوک طراحی و تولید شده است .
وی ادامه داد: این استارتاپ تاکنون بیش از ۱۰۰ کتاب عمومی را به زبان های فارسی، ترکی، کردی، لری، لکی، ترکمنی، ارمنی و انگلیسی در این اپلیکیشن بارگذاری کرده است.
نوروزی گفت : بایستی فرزندانمان از کودکی زبان های قومیت خود را بیاموزند و در روابط اجتماعی خود از آن استفاده کنند زیرا با فراموشی زبان خیلی از فرهنگ های اقوام هم کم کم فراموش می شود.
وی گفت: یکی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به اقوام و فرهنگ آن هاست و البرز هم که مهد اقوام ایرانی است می تواند به عنوان پیشگام در این عرصه باشد.
علیرضا شعبانی مدیر استارتاپ شنوبوک در این آیین گفت: یکی از دلایل طراحی این اپلیکیشن این است که ۹۵ درصد مردم ایران به گفته خودشان وقت مطالعه ندارند و از آنجا که ۴۹ درصد از جمعیت ایران از اقوام مختلف هستند برای هیچکدام این تولید محتوا تاکنون انجام نشده بود.
وی با بیان اینکه در کنار این کتاب صوتی از موسیقی هر قومیتی نیز استفاده می شود، افزود: مهارت های اجتماعی، موفقیت، مهارت های خانواده، کودک و نوجوان و همچنین سالمندان موضوع مطالب ارایه شده در این کتاب صوتی است.
وی مرحله دوم این اپلیکیشن را بارگذاری کتاب صوتی به گویش های مختلف دانست که از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد و اظهار کرد: هدف ما فقط مردم و اقوام ایرانی داخل کشور نیست بلکه اکنون ۱۰ میلیون ایرانی خارج از کشور از اقوام مختلف داریم که برای آن ها این کتاب صوتی جذابتر است زیرا سال ها از زبان مادری خود دور بوده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار