رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از آغاز نشست‌های تخصصی کمیته دستمزد برای بررسی هزینه سبد معیشت خانوار کارگری خبر داد و گفت: تاکید شورای عالی کار بر این است که دستمزد سال ۱۴۰۲ در دهه آخر اسفند تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 08 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا اولیا علی بیگی با اشاره به آغاز نشست‌های تخصصی کمیته دستمزد برای بررسی هزینه‌های سبد معیشت خانوار کارگری، عنوان کرد: اولین جلسه این نشست‌ها هفته گذشته برگزار شد و جلسه بعدی آن نیز اواسط هفته آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کمتیه تخصصی دستمزد ذیل شورای عالی کار و با حضور شرکای اجتماعی تشکیل می‌شود و با برسی‌های میدانی هزینه سبد معیشت خانوار کارگری را برآورد می‌کند.

رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه برای برگزاری نشست‌های کمیته دستمزد دیر نیست، یادآور شد: آنطور که معمول و مرسوم است، هزینه سبد معیشت خانوار کارگری در دهه سوم اسفندماه برآورد می‌شود.

به گفته علی بیگی، از آنجایی که هزینه سبد معیشت خانوار کارگری برای تعیین دستمزد سال آینده است، هرچقدر که برآورد آن در پایان سال باشد به واقعیات نزدیک‌تر خواهد بود.

وی از هزینه سبد معیشت به عنوان شاخص اصلی تعیین حداقل دستمزد  در کنار نرخ تورم یاد کرد و گفت: هزینه سبد معیشت خانوار باید با دقت و بر اساس واقعیات معیشت کارگران جمع‌بندی شود تا بتوان میزان افزایش مزد و حداقل دستمزد سال ۱۴۰۲ را بگونه‌ای تعیین کرد که کارگران با مشکلات معیشتی کمتری مواجه باشند.

رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور ابراز امیدواری کرد در دهه پایانی اسفند امسال حداقل دستمزد سال آینده کارگران تعیین تکلیف شود و افزود: تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس شورای عالی کار نیز بر همین موضوع است.

علی بیگی اضافه کرد: تا زمانی که هزینه سبد معیشت خانوار کارگری تعیین تکلیف نشود، نمی‌توان پیشنهادی برای افزایش مزد سال آینده مطرح کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار