مدیرکل بهزیستی ایلام؛
مدیرکل بهزیستی ایلام بیان داشت : امسال تاکنون بیش از ۹۷۰ نفر از مددجویان وام اشتغال با سرانه یک میلیارد ریال و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دریافت کرده اند.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 08 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن نورعلیوند افزود : این اداره کل سال جاری در احداث ۲۰۵ واحد مسکونی مددجویان مشارکت داشته است و برای احداث این واحد‌های مسکونی به هریک از مددجویان بین ۸۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال بصورت کمک بلاعوض به منظور احداث و یا خرید پرداخت شده است.

وی گفت : امسال در این زمینه نیز ۵۴ نفر از سرپرستان خانوار جامعه هدف وام ودیعه مسکن در مجموع با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال دریافت کرده که سرانه آن بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

نورعلیوند ادامه داد : یکی دیگر از اقدام‌های شاخص و تاثیرگذار دولت در این مدت افزایش ۲ برابری کمک هزینه مسکن سهم بهزیستی ویژه خانواده‌های ۲ معلول به بالا بوده که در این زمینه پرداخت کمک بلاعوض تامین مسکن خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول در مناطق شهری و روستایی به ترتیب به ۲ میلیارد ریال و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی مطرح کرد : امسال در مجموع برای ۶۲۲ معلول حق نگهداری برقرار شده که این رقم در سال گذشته ۳۵۰ نفر بوده است.

نوعلیوند  تاسیس نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان را دیگر خدمت شاخص بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد : این مرکز با هدف درمان و بازتوانی معتادان با پذیرش یکساله و ظرفیت ۷۰ نفر از اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز تا مصرف کنندگان مواد مخدر در کنار بهبودی مهارت‌های شغلی را نیز کسب کنند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار