فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون امنیت بسیار خوبی در کل کشور داریم، گفت: در استان کرمانشاه نیز با وجود همه تلاش‌های دشمن در ۳۷۱ کیلومتر مرز و وجود پایگاه‌های دشمن در اطراف مرزها امنیت بسیار خوبی داریم و کرمانشاه یکی از استان‌های امن کشور است.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 08 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سردار «علی‌اکبر جاویدان» روز سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی قصرشیرین در محل فرمانداری این شهرستان با تسلیت حادثه زلزله اخیر شهرستان خوی و همچنین کشور ترکیه و تبریک ایام مبارک دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با بیان اینکه عمق استراتژیک نظام فراتر از مرزهای کشور است و توان نظامی ما اکنون بسیار زیاد است، ادامه داد: امنیت در کشور و استان کرمانشاه مطلوب و پایدار است و میزان سرمایه گذاری و مبادلات تجاری در استان کرمانشاه گواه این این است.

وی اضافه کرد: رسالت ما در کنار مردم بودن و خدمتگزاری است و تا زمانی که جمهوری اسلامی هست تضاد ما با استکبار نیز وجود دارد.

جمهوری اسلامی با اقتدار و صلابت مسیر خود را طی می‌کند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه ناامنی همچون کوه بیستون استوار است و این نظام الهی و سرافراز با اقتدار و صلابت نیروهای مسلح مطیع ولایت فقیه و با پشتوانه مردم مسیر خود را طی می‌کند تا پرچم این نظام به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسد.

سردار جاویدان افزود: با وجود تلاش‌های دشمن که قصد داشتند ناامنی را در استان کرمانشاه ایجاد کنند اما با فهم و بصیرت مردم شیعه، سنی و اهل حق که آگاهانه تصمیم گرفتند امروز هیچ گونه مساله امنیتی در استان نداریم.

وی اظهار کرد: اکنون که چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را با عزت و صلابت جشن می گیریم خدا را به خاطر وجود نعمت ولایت فقیه که سکاندار اسلام ناب و در راس نظام الهی هستند، شاکریم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه باید خدمت در این نظام الهی را در هر لباس و مسندی شاکر باشیم، گفت: در نظامی که نایب برحق امام رهبر معظم انقلاب در راس آن است در راستای خدمتگذاری نظام و مردم تلاش می‌کنیم.

سردار جاویدان در ادامه افزود: بر اساس نقشه راهی که امام راحل برای نظام ترسیم کردند با وجود هشت سال جنگ و تحریم، توطئه ها و تحرکات معاندین و دشمنان به فضل الهی، جمهوری اسلامی با صلابت مسیر خود را طی کرده است.

جمهوری اسلامی خاری در چشم دشمنان است

وی با اشاره به بیانات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: ما ملت امام حسین (ع) هستیم و الگوی این ملت سالار شهیدان و پرورش یافته این مکتب هستیم و با جهاد و ایثار و شهادت مانوسیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: هر روز خادمان ملت در راستای دفاع از امنیت مردم از همه ارگانها شهید تقدیم می کنند و شهدایی از سپاه، ارتش، امنیتی و انتظامی در راه امنیت مردم و نظام شهید می‌شوند و ملت ما می دانند که شهادت بالاترین عزت است.

سردار جاویدان اضافه کرد: دشمنان هر روز تحریم و توطئه ای برای این نظام ایجاد می‌کنند زیرا جمهوری اسلامی مقتدر شده و پرچم دار مبارزه با ظلم و استکبار است و این توانمندی خاری در چشم دشمنان این نظام شده است.

وی با اشاره به موقعیت قصرشیرین و تقدس این منطقه به واسطه خون شهدا و مرز خسروی که محل تردد زوار اباعبدالله الحسین (ع) است گفت: خدمت به زائر اباعبدالله (ع) یک سعادت است.

حجم تجارت خارجی از مرزهای قصرشیرین سالانه ۳ میلیارد دلار است

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز با اشاره به موقعیت این شهرستان مرزی و وجود ۲ مرز مهم و راهبردی، گفت: از ابتدای امسال حدود سه میلیارد دلار حجم تجارت خارجی مرزهای ما است و در تلاش هستیم تا افزایش یابد و در راستای ارتقای سطح معیشت مردم منطقه و شهرستان قصرشیرین نیز در تلاشیم.

«محمد حیدری» افزود: منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین در وسعت هفت هزار هکتار از ظرفیت های ایجاد شده توسط نظام برای این منطقه است که در آینده منجر به رونق بزرگ تجاری خواهد شد و با تدابیر همه دستگاه‌ها از این امتیاز بزرگ نظام برای مردم منطقه استفاده می کنیم.

وی اظهار داشت: سامانه گرمسیری را داریم که ۳۰ هزار هکتار را پوشش می دهد و قصرشیرین را از نظر کشاورزی و امنیت غذایی منتفع می‌کند.

حیدری ادامه داد: ما یک وحدت و هماهنگی و همکاری در عین حال کارشناسی در مسائل شورای تامین شهرستان داریم که نتیجه آن امنیت پایدار در منطقه است.

وی با اشاره به تردد بیش از ۵۰۰ هزار نفر زائر اربعین از مرز خسروی بدون هیچ گونه مشکلی گفت: اجرای دقیق برنامه های اربعین در نتیجه تدابیر امنیتی بسیار خوبی بود که وجود دارد.

او گفت: نیروهای خادم در فراجا هم خدمت رسان مردم بوده و در جای دیگر با اشرار و اوباش و مخلان امنیت برخورد قاطع می کنند و همه فرماندهان ناجا بر اجتماعی بودن این نهاد تاکید دارند که این رسالت بزرگ و حجم زیاد کار را انجام می‌دهند و با حضور خوب فراجا روند مبارزه با معضلات اجتماعی روز به روز بهتر می‌شود.

برخورد با قاچاق اولویت دستگاه قضایی است

رییس دادگستری شهرستان قصرشیرین نیز گفت: اولویت ما برخورد با قاچاق به خصوص سلاح است و متاسفانه آمار کشفیات زیاد است و باید اولویت کاری ما قرار بگیرد.

«فریبرز جلیلیان» افزود: هم اکنون نیروی انتظامی رسالت و مسوولیت بزرگی دارد و از نهادهای مهم در پیشگیری از وقوع جرم است.

درپایان از زحمات سرهنگ «محمد محمدی» فرمانده سابق انتظامی قصرشیرین قدردانی شد و سرهنگ «ایمان مرادی» به عنوان فرمانده جدید انتظامی این شهرستان معرفی گردید.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزارنفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار