رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام کر
کد خبر: ۱۰۹۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ 07 February 2023

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به همت شالیکاران استان شخم زمستانه خورده است. ونیز از اواخر فصل پاییز تاکنون ، ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از شالیزارهای […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به همت شالیکاران استان شخم زمستانه خورده است.

دکتر صالح محمدی در همین رابطه به خبرنگارتابناک گیلان در رشت گفت : از اواخر فصل پاییز تاکنون ، ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از شالیزارهای مناطق شرقی و غربی گیلان معادل حدود ۲۰ درصد ازشالیزارهای استان شخم زمستانه خورده اند.

وی با اشاره به لزوم آماده کردن شالیزارها برای فصل زراعی جدید ، به شالیکاران گیلان توصیه کرد : شخم سطحی شالیزارهای خود را با ایجاد شیارهای کم عمق در سطح خاک شروع کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در پایان با بیان اینکه در شخم زمستانه از آب های محلی و نزولات جوی برای آمادگی شالیزار استفاده و در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی می شود ، اضافه کرد : افزایش فعالیت باکتری های مفید خاک ، از بین رفتن آفت ها به ویژه کرم ساقه خوار برنج و تجزیه بقایای به جا مانده از دروی محصول فصل زراعی قبل از مزایای شخم زمستانه است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار